Alla inlägg under mars 2009

Av Elin Ahlberg - 6 mars 2009 08:35

Begravning idag. Ser sådär fram emot att sjunga med tanke på mitt tillstånd och hur jag för tillfället mår men det kommer kännas bra när jag väl har gjort det.  

Nu ska jag gå och sminka till mig.

Av Elin Ahlberg - 5 mars 2009 11:13

Jag hoppades men trodde inte att jag skulle få säga detta men efter noggrann granskning av årets melodifestivalsfinalister tycker jag vi har ett starkt startfält. Till stor del. 


Alcazar är ett starkt bidrag. Grymt tajt och snyggt gjort och framför allt en låt som jag tror kan ha en bra chans i Eurovision.


Caroline Af Ugglas hoppas jag med hela mitt hjärta inte vinner men jag gillar henna och det är skoj att hon är med i finalen. Hon kör sig grej.


Måns Zelmerlöw levererar en bra låt och gör det coolt. Bakgrundsdansarna hjälper till att höja det ytterligare ett snäpp.


Ja, vi har bra artister och gycklare i vårt skapande Svearike. Jag kan se fram emot finalen. Fast vänta, då sitter jag på båten, eller står och sjunger på båten. Attans, det får bli reprisen.


Molly Sanden... Och Scotts...


Av Elin Ahlberg - 4 mars 2009 10:22

Ischisch vad jag var kåsen igår. Jag hade så ont i halsen och mådde skit men idag känns det faktiskt mycket bättre. Jag hade lite planer idag som jag dock fick ställa in. Men nu får jag ju massa tid till att sortera och städa och fixa och dona.

Kalas för bror min som fyller 17 idag. Ska bli kul att träffa hela familjen.

Nu hoppas det in i duschen! ...snart

Av Elin Ahlberg - 3 mars 2009 10:10

Jag tycker jag har gjort mitt yttersta för att inte dra på mig något skit. Men detta var beviset. Det går inte att unvika det om man blivit måltavla. Men jag är hemma i Skåne vilket är skönt när man är lite kåsen.

Har badat i svett inatt och sovit DÅLIGT!

Nu har jag inget annat val än att slappa idag med. Men det kan nog vara rätt skönt. Och bra.

Av Elin Ahlberg - 2 mars 2009 20:20

Då åkte man på årets förkyllning. Men det är skönt att jag är hemma och bara kan slappa bort den. Idag har jag inte tagit mig för mycket. Tobias kom hit på kaffe och sedan hämtade jag mormor i Asmundtorp, nyfrisserad och fin. Mormor alltså... :)

Nu ska jag nog sätta mig lite vid pianot och fortsätta lära mig låtar.

På söndag blir det eventuellt Oslo och audition på Smuget Dinner Show. Kan bli kul. Får se om jag får ihop det bara.

Hem

Av Elin Ahlberg - 1 mars 2009 11:46

Tillbaka och hälsa på i Skåne idag. Jag kommer ta tåget kvart över fyra vilket för mig till Lund lagom till 20:44. Där blir jag hämtade av kära familjen och sedan ska jag vara hemma ett litet slag innan jag ger mig tillbaka till båten. Det kommer bli mycket pianospel och dylikt. Ska bli himla skönt.


Senast jag var hemma var den 10 januari. Det är nästan två månader. Men just nu känns det som det var igår. Tiden har verkligen gått så fort. Det beror säkert med största sannolikhet på att jag har haft det underbart bra. Mycket tid på båten och där tycker jag att jag har det fint :)


Igår hade vi Schlagerkväll hos Malin och Johan. Mycket skoj men många trevliga varelser som jag blev glad att få lära känna. Efter det blev det utgång. Det blev en hel del vin så Thomas ligger och degar i soffan och jag sitter i en fåtölj och degar.


Nej nu får jag nog hoppa in i duschen och komma igång lite. Eller så fortsätter jag med denhär fantastiskt härliga sysselsättningen dega tills jag ska ta tåget. Ja det låter nog som en fin idé.


Nästa gång jag skriver sitter jag i Skåne. :)


Peace out.

Ovido - Quiz & Flashcards