Alla inlägg under juli 2009

Av Elin Ahlberg - 31 juli 2009 06:51

Idag är det fredag. Efter idag har jag bara tre dagar kvar att jobba sedan ska jag vara ledig fram tills jag börjar på båten igen. Himla skönt.


Jag ser fram emot att börja sjunga igen. Saknat det under sommaren. Har massa nya låtar som jag vill sjunga och håller på att förbereda. Listan blir bara längre och längre!

Av Elin Ahlberg - 29 juli 2009 16:08

Igår kommer nog bli en av de dagarna jag kommer minnas som tio i topp av sommardagar 2009. Sofia Karlsson, underbar. Verkligen geni. Och gott sällskap. Det blir en fin kväll det.  

Av Elin Ahlberg - 28 juli 2009 13:02

Ikväll är det äntligen dags att få se Sofia Karlsson. Det ska bli så himla mysigt.


Nu har jag lagt upp och börjat tävla på;


NOOSTAR.COM


Snälla gå in och rösta och ge mig stöd!

Av Elin Ahlberg - 26 juli 2009 09:44

Mycket fin lördag som spenderades hemma hos Linda i Landskrona. Avokadomackor och mys med underbara vännen. 


Idag känns det som näst intill hösten när jag ser ut genom fönstret.


Gips ska fixas idag och sedan blir det nog en promenad i skogen. Lagom söndag :)  

Av Elin Ahlberg - 25 juli 2009 10:21

Rödvin, vindruvor, mörkt choklad, schack och gott sällskap. Det blir en fin fredag det. 


Idag ska jag och min smått svävande och roliga vän Linda se Emil Jensen. Helsingborgsfestivalen är verkligen inget som lockar mig men jag vill så gärna se honom.


"Vi vill va fria, men varför och från vem? Vi ska spelar svåra och aldrig längta hem." 


Av Elin Ahlberg - 23 juli 2009 18:48

Tog bilen till stan för att klippa mig och hamnade på musikkollo och gjorde miniföreläsning och sjöng lite. Hur mysigt som helst!  

Av Elin Ahlberg - 23 juli 2009 08:08

Det finns, för mig, inget bättre ställe på jorden är Åbyviken i Blekinge skärgård. Där har jag allt jag behöver. Nära och kära (inte alla dock), smultron, blåbär, vinbär, krusbär, vatten, lugn, skogen och underbara Karlskrona. Tre magiska dagar. 

Myggbett. Vaknade tidigt i hysterisk klåda på benen. Lia bra att gå upp.

Funderar på vad dagen ska bestå av och tror jag kommer fram till att det blir en redig städning och sedan piano/inspelning som gäller. 

Först macka och kaffe.


Jag lovar och svär

att jag lever på blåbär

bara jag slipper

bli klappad på magen av

Anna Skipper 

Av Elin Ahlberg - 19 juli 2009 09:49

Nu far jag till stugan med Erika. 

Migrän igår och otroligt dålig sömn i natt efter att ha varit släkttaxi.  

Inte skoj men idag känns det rätt bra.

Nu ska jag lägga mig en stund till och slöa med youtube och sedan beger jag mig till Svalöv för att hämta kusinen min!

Ta hand om er! 

Ovido - Quiz & Flashcards