Alla inlägg under september 2008

Av Elin Ahlberg - 29 september 2008 22:53

Snart kommer Linda hit. Om tre dagar närmre bestämt. Jag längtar så jag knappt kan bärga mig. Det ska bli så himla kul!

Idag har varit en bra showkväll. Mycket folk. Vi har en väldigt bra publikperiod. Det är skoj. Norrmän. En norrman. Hihi!

Alexander Vega!!! har nu anlänt till Turkland. Känns roligt.

Vi sitter nu och slappa uppe hos Erik och David där jag i natt kommer sova.

Ja jag har inte så mycket mer att skriva idag faktiskt.

God natt!

Av Elin Ahlberg - 27 september 2008 22:45

Jag vill förresten tacka för kommentarer jag får här på min blogg. Blir precis lika glad varje gång.

Av Elin Ahlberg - 27 september 2008 22:33

Slappedag. Vi har badat lite och varit i Side men bortsett från det har det endast varit internetkafé i vår lägenhet som gällt.


Jag känner mig... konstig. Säsongen är inte långt ifrån över och det är trots allt sex veckor kvar. Vad händer? När hände detta? Jag vill mer än mycket åka hem samtidigt som jag får ångestkramp bara av att tänka på att inom en begränsad framtid kommer detta vara slut. Detta har varit det bästa jag gjort i hela mitt liv.


Det kändes tråkigt med vintersäsongen men jag har börjat se det med lite andra ögon. Jag måste det. Jag måste bli mer resonlig. Bli lite bättre på att se på livet med lite distans. Det kommer. Jag är ju trots allt bara 21. :)


Jag börjar mer och mer tänka på att göra en sommarsäsong till. Det lockar men skrämmer. Lite kan toppa. Men jag känner mig inte klar med vad jag kan få ut genom att stå på Sunwingscenen. Det är den bästa skolan jag här och nu kan komma på.


Imorgon ska jag få hjälp av duktiga David med min showreal. Ska bli kul. Han kan väldigt mycket om sånt och det behöver jag om det ska bli bra. Träning, kanske bada och sedan klippa film fram till show. Very nice!!!


Jaha nu ska jag lägga mig och se om jag kan somna. Har inte lagt mig innan tolvslaget sedan himlen vet när. Men med tanke på trötthet och förkylning kommer det nog inte bli några problem.


Ijackshamlar!!!

Av Elin Ahlberg - 25 september 2008 09:17

Det har varit tuffa dagar. Jobbigt och nedbrytande. Alltid svårt att gå miste om något i livet på grund av att någon annan är bättre än vad man själv är. Fast jag länge vetat det är det fortfarande tråkigt att få det bekräftat. Det måste ju vara på grund av det för jag kan inte kommer på någon bättre anledning.


Men jag lyfter huvudet mot himlen och blickar snett uppåt. 


Kanske blir det en sommarsäsong till. Man vet aldrig. Man vet aldrig. Om så blir fallet kommer jag se min hemvistelse som en lång semester med möjlighet till vila, träning, pianospel, resor och allt som får mig att må bra. Jag är den som blir magiskt deppig men jag är nog också den som kommer över det magiskt fort. Livet är för kort för att deppa över saker som redan gått en förbi.


Om en vecka idag kommer Linda hit. Fina Linda. Jag längtar och längtar och längtar. Vi ska ha det så mysigt och hitta på så mycket härliga saker.

Om fyra dagar kommer Alex hit vilket vi ser fram emot även det. Kul med besök som verkligen behövs såhär sex veckor kvar på säsongen. Vad bra vi har haft det!


Nu åker vi snart in till hotellet för att träna och fixa lite grejor.

Solen är lite frånvarande såhär på morgonkvisten. Vädret har börjat bli behagligare. Har dock fått höra att vi väntar på en värmebölja till. (Linda du behöver inte vara orolig, du ska nog kunna sola i vilket fall ska du se)


Skriver med sen! Har varit dålig på det dessa dagar.

Av Elin Ahlberg - 23 september 2008 00:41

Inte i bruk till att skriva något vettigt alls ikväll. Men jag ska försöka skriva något blah i alla fall.


Igår hade jag en väldigt mysig kväll som resulterade i att vi inte vaknade förrän kvar över tolv. Ojojoj, har inte sovit så länge på... ja jag har nog aldrig sovit så länge. MYSIGT!!!


Ikväll var en lika bra showkväll som gårdagens. MYCKET FOLK men tanke på det dåliga vädret. Jepp, det regnade här igår och det blev översvämning på vägen hem från Alanya så vi fick stanna. Spännande. Sånt gillar jag.


Nu ska jag snart sova. Kommer aldrig i säng innan två nu för tiden. Tur att vi har möjlighet att sova så länge vi vill och behöver.


Jag funderar start på att ta massage någonstans imorgon.


Jag och Louice har nu två popups inplanerade tillsammans.

Tell him med Barbara och Celine

och

Im coming up med Shirley Bassey.

Fredag och tisdag. Nu ska det verkligen bli av.


Ja det var ju inte så mycket vettigt men det är i och för sig inget nytt.


Peace out!

Av Elin Ahlberg - 20 september 2008 15:42

Fotograferingen på stranden med båda teamen blev lyckad i morse. Komiskt att vi skulle välja just den enda dagen på hela säsongen som det varit molnigt på. Det gav oss i och för sig inspritation till att bulta på oss badkläder med mössor, halsdukar och dylikt i samma katogori. Det blev nog ett och ett annat bra kort hoppas vi.


Under dagen har vi megaslappat. Vi kollade på Fantomen på operan (jag såg dock bara första halvan). Vi beställde hem mat, att få mat körd till dörren är ibland guld värt. Fisk... mm...


Telefonen ringde när jag sedan låg mitt på golvet och sov till ljudet av That's all I ask off you and so on. Jag blev glad. Nu är jag glad.


Snart kör vi till Alanya och ska fira att de har kört 100 föreställningar. Vi har bokat ett stort rum på Green garden vi ska sova i! KUL!


Imorgon ska jag på filmmys efter show :)


Nu ska jag Louice (av en och en väldigt betydande anledning) ha datorn)


Peace out!

Av Elin Ahlberg - 20 september 2008 08:15

Igår hade vi den lugnaste men skönaste festen! Kan knappt kalla den fest i och för sig. Samkväm. Mysigt!


Nu ska vi till stranden och fotografera teamet.

Av Elin Ahlberg - 19 september 2008 09:41

Igår hade vi besök i publiken från Alanya. Jag och Erik körde popup tillsammans. Elephant love song medley från Moulin Rouge. Vi var så nervös båda två men attans vad skoja det var. Filmningen var lite sådär så det är tveksamt om jag kommer lägga upp den på facebook. Vi kommer däremot göra den en gång till om två veckor (när Linda kommer vara här). :) Då ska det spelas in igen. Det är så magiskt skoj att göra duett. Och Erik är väldigt duktig. Ja skoj helt enkelt.


Nu ska jag och Louice snart bege oss bort till Adora och sola lite och sedan är det show ikväll.


Linda kommer snart!!! :) 


Ovido - Quiz & Flashcards