Direktlänk till inlägg 25 september 2008

Bättre... sämre...

Av Elin Ahlberg - 25 september 2008 09:17

Det har varit tuffa dagar. Jobbigt och nedbrytande. Alltid svårt att gå miste om något i livet på grund av att någon annan är bättre än vad man själv är. Fast jag länge vetat det är det fortfarande tråkigt att få det bekräftat. Det måste ju vara på grund av det för jag kan inte kommer på någon bättre anledning.


Men jag lyfter huvudet mot himlen och blickar snett uppåt. 


Kanske blir det en sommarsäsong till. Man vet aldrig. Man vet aldrig. Om så blir fallet kommer jag se min hemvistelse som en lång semester med möjlighet till vila, träning, pianospel, resor och allt som får mig att må bra. Jag är den som blir magiskt deppig men jag är nog också den som kommer över det magiskt fort. Livet är för kort för att deppa över saker som redan gått en förbi.


Om en vecka idag kommer Linda hit. Fina Linda. Jag längtar och längtar och längtar. Vi ska ha det så mysigt och hitta på så mycket härliga saker.

Om fyra dagar kommer Alex hit vilket vi ser fram emot även det. Kul med besök som verkligen behövs såhär sex veckor kvar på säsongen. Vad bra vi har haft det!


Nu åker vi snart in till hotellet för att träna och fixa lite grejor.

Solen är lite frånvarande såhär på morgonkvisten. Vädret har börjat bli behagligare. Har dock fått höra att vi väntar på en värmebölja till. (Linda du behöver inte vara orolig, du ska nog kunna sola i vilket fall ska du se)


Skriver med sen! Har varit dålig på det dessa dagar.

 
 
Ingen bild

Cilla

25 september 2008 16:15

Underbara Elin deppa inte du är ialla fall bäst. Många kramar till dig!

 
Ingen bild

Gittan

25 september 2008 18:31

Hej vännen! Förstår att det känns trist, MEN det beror inte på att någon annan är bättre än du/ni! Någon annan hade turen i denna "dragning". Kul att du kommer hem ett tag innan du drar iväg på nya äventyr! Kram

 
Ingen bild

Sussi

26 september 2008 09:24

Du e bäst ! vi älskar daj!

 
Ingen bild

Linda

26 september 2008 16:17

mindre än en vecka...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Ahlberg - 3 maj 2010 12:16

Nu är jag igång och bloggar på http://www.elin-louise.alskahelsingborg.se/ VÄLKOMNA! ...

Av Elin Ahlberg - 1 maj 2010 09:59

Nu är det dags. Jag kommer, i alla fall på ett tag, inte skriva på denhär bloggen mer. Där med inte sagt att ni inte kommer kunna följa mig om ni har lust till detta. Jag kommer, på måndag, börja blogga på alskahelsingborg.se. Det hade gjort mig så...

Av Elin Ahlberg - 26 april 2010 08:33

Jag gick upp tidigare än vad jag behövde denna morgon för att hinna ringa två viktiga samtal innan jag beger mig till Göteborg. -Jag är tyvärr inte anträffbar för tillfället men lämna namn och telefon... -Personen du söker är på tjänsteresa och k...

Av Elin Ahlberg - 24 april 2010 14:00

Isa och Liam, min prins och min prinsessa, har sovit här inatt. När jag och Isa, halv elva, till slut väckte det minsta lilla yrvädret startade jag hans dag med frågan:   "Ska du sova hela dagen Liam?" Svaret blev men världen största smile: "...

Av Elin Ahlberg - 22 april 2010 14:48

Min fina Linda. Mina tankar är med dig! Jag älskar dig. Kära stora lillebror har nu införskaffat sig med mycket möda och stort besvär ett sånthäring körkort. Jag är överlycklig och så glad för hans skull. Lite för min egen del eftersom han har l...

Ovido - Quiz & Flashcards