Alla inlägg under april 2007

Av Elin Ahlberg - 29 april 2007 20:17

Imorgon åker jag till Göteborg över natten. Jag har lite ärende plus att jag ser framemot att fira valborg tillsammans med Jessica och Carro. Ska bli kul och känner mig inte alls nervös inför mitt "ärende" :)

Linus har börjat spela gitarr och det är så häftigt att sitta tillsammans med honom i köket och skapa musik. Han är verkligen himla duktig och lär sig så fort att han snart kommer bli bättre än vad jag är. Det är i och för sig kanske ingen gigantisk prestation. :)


Av Elin Ahlberg - 29 april 2007 20:12

Min Stockholmsresa var helt fantastisk. Njöt av varje minut. Visade mitt bästa jag! Nu ser jag fram emot hösten. :)

Var på teaterföreställning med Sara, Anders och Peter på kvällen och efter njöt jag av en god kopp te tillsammans med familjen Lindh som är helt underbara.

När jag på tisdagen satt i Denise kök och pratade var jag inte sugen på att ta tåget hem till Tågarp. Vilka kontakter och underbara bekanta jag fått!

Av Elin Ahlberg - 20 april 2007 10:41

Ojojoj, vilken kväll! :)

Av Elin Ahlberg - 17 april 2007 09:12

Det var så himla längesen jag skrev. Jag har helt enkelt inte haft någon inspiration. Detta är min sista vecka i Göteborg och j ag bestämde mig redan i söndags för att det skulle bli den bästa veckan jag haft här. Det betyder att jag hade mycket att överträffa eftersom mitt år här har varit väldigt bra.

Jag spenderade mig söndag i Slottskogen med brudarna från jobb och sedan var vi hemma hos Elin och tittade på en kanske inte allt för bra film.

Måndagen började jag med en lång promenad. Sedan kom Jessica hit och jag bjöd henne på middag. På kvällen var det MaryKayParty hos Emelie. Blir lite sugenpå att börja sälja nu. Får se om tiden är rätt.

Idag ska jag till Nordstan och fixa min kjol oh sedan till bibblan och kopiera massa noter och sedan ska jag spela piano i församlingshemmet och ikväll ska jag och Sofie gå och bio och ha myskväll här hos mig.

Sedan var det helt plötsligt redan onsdag. Går så himla fort!

Nu längtar jag till Stockholm och så klart till


INDIEN 14/5-23/5

Av Elin Ahlberg - 1 april 2007 18:22

Nu sitter jag i mitt rum i Tågarp och har fått allting klart. Jag känner mig lugn och harmoniskt! För tillfället i alla fall. Snart ska jag och förhoppningsvis Filippa ut och gå Gluggstorp, sen har jag varit duktigt hela dagen.Det kliar i mina fingrar efter både pianot och gitarren. Men om jag väntar lite till kommer det bli ännu mer underbart när jag väl sätter mig. :) Alla mina notböcker står framför mig i en organiserad och ståtlig linje. De väntar med förväntan på att bli öppnade och lästa.

Av Elin Ahlberg - 1 april 2007 08:37

Jag ska resa ner till Indien och träffa far! :)

Ovido - Quiz & Flashcards