Alla inlägg under augusti 2008

Av Elin Ahlberg - 31 augusti 2008 14:44

Idag kommer jag köra show. Jag har sjungit upp nu under eftermiddagen. Det känns inte toppen men jag tror att jag klarar av det.

Lunch på La Tasca med Erik och sedan blev det stranden i en timme. Lagom dag med tanke på vad jag har framför mig. Nervös. Men spärren kommer bli högre ju längre jag väntar. Får se hur det känns imorgon och sedan ta ställning till vad som behövs göras.

Nu ska jag klä på mig och sätta mig uppe i Limebar med kaffe och datorn.

Av Elin Ahlberg - 31 augusti 2008 10:23

Igårkväll kom Louices syster hit och står nu och diskar i vår diskho.


Jag känner mig fortfarande trött i rösten. Ska in till hotellet nu och prova sjunga och se hur det känns. Skriver mer när jag sitter på hotellet.

Av Elin Ahlberg - 29 augusti 2008 16:08

Jag har varit sliten i min röst sedan jag blev sjuk och nu börjar det bli riktigt jobbigt. Jag kommer inte köra show ikväll. Det känns väldigt tråkigt och jag sitter och surar för mig själv. :(


Men för att liva upp mig själv och framför allt er så ska jag berätta lite om mina dagar med Ikka, Stefan, Isa och Liam här. Jag var lite orolig över hur det skulle bli och hur vi skulle ha det. Två dagar att spendera tillsammans är rätt länge. Det var en väldans tur att vi fick vara på Adora och bada lite. Annars vet jag inte hur vi skulle ha löst det. Här är varmt så man inte vet vart man ska vända sig så havet hade nog knappt gått. Ungarna är så duktiga. Givetvis spring i bena och mycket livliga men det är ju faktiskt precis så som ungar ska vara. Liam blev nog lite småkär i Louice tror jag. Isa är min lilla flicka. Hon satt och grät i bussen när jag lämnade av dem i Manavgat i förmiddags. Jag fick stå utanför och dansa Lollo och Bernie dansen. Turkarna kollade lite konstigt på mig. Men Isa blev lite gladare så det var det värt.

Som sagt, helt underbart. Imorgon kommer jag krama dem hejdå när det stannar med transferbussen på macken utanför Manavgat. Jag kommer sakna dem så himla mycket. Det känns som att det är min storasysters familj :)


Nu ska jag vila lite.


Peace out!

Av Elin Ahlberg - 29 augusti 2008 08:51

Nu säger jag snart hejdå till familjen Gittner. Det känns tråkigt. Jag kommer säga hejdå snabbt vid bussen när de åker förbi här imorgon. Sedan ser jag dem inte förrän jag åker hem i november. :(


Idag kommer BoBBy hit från Alanya för att försöka fixa mikrofonerna. Hoppas för som det ser ut nu är det kriskriskris.

Av Elin Ahlberg - 28 augusti 2008 23:33

Jag tackar här för alla fina grattis jag fått av alla på min födelsedag.


Min födelsedag har varit annorlund. Men det har varit bra. Helt underbart att ha familj här. Isa ligger och tittar på mig. Vi ska sova nu.


Skriver mer om hur jag har det imorgon. Nu vill jag sova.

Av Elin Ahlberg - 28 augusti 2008 08:36

Nu är jag gammal!


Man är ju inte 20 längre!


Vi har precis ätit en mysig frukost och nu ska vi till Adora för att bada och ha det gott hela dagen!


Ikväll är det Sunwing Celebration och det är så kul att det är just den föreställningen är den Gittner ska få se.


Jag är glad!

Av Elin Ahlberg - 27 augusti 2008 22:27

Nu har jag precis upplevt en helt underbart dag. Jag hämtade Gittner I manavgat vid tolv. Vi fikade på Burger King och sedan körde vi svettiga och trötta till lägenheten. Adora besöktes sedan och det blev bad i massa blandat med lunch.

Hem vi femtiden och duschade och gjorde ve oss och sedan bar det av till Side för födelsedagsmiddag och lite shopping. Jag köpte trosor. För er som ville veta det.

Nu ska vi se om ungarna vill sova och sedan är denna dag slut.

Imorgon kör jag show för dem. Det ser jag fram emot.

Nu ska jag vara lite social.

Gov natt.

Av Elin Ahlberg - 27 augusti 2008 10:16

Nu kör jag snart och hämtar Ikka, Stefan, Isa och Liam på busstaionen i Manavgat. Stora förväntningar på vad som ska ske. Lite nervös. De är ju mina gäster nu. Det kommer säkert bli en underbar dag. :) Varmt kommer det garanterat bli.

Ovido - Quiz & Flashcards