Alla inlägg under februari 2009

Av Elin Ahlberg - 28 februari 2009 17:15

Så, min lägenhetsvärd ligger och slumrar på soffan vilket ger mig lite tid till att skriva om gårdagens biobesök. :)


Det som de hade lyckats få med var väldigt bra. Däremot var det mycket jag saknade. Inte mista relationer. Relationen mellan Mickael och Erica. Mellan Mickael och Cecilia. Mellan Lisbeth och hennes vännina som jag precis nu inte kommer på namnet på. Det är ett måste att ha läst boken för att förstå en hel del. Det är nästan så att det känns som att de förutsätter att man gjort det. Men som sagt, allt som de hade lyckats få med var väldigt väldigt bra. Micke Nyqvist, som jag förövrigt åt frukost med för några veckor sedan :) är precis som väntat så bra som man kan bli. Allt han tar på blir till guld och jag beundrar verkligen honom. Noomi, gjorde rollen som Salander mycket övertygande. Svår uppgift. Och inte minst Peter Haber. Super! Han kan verkligen göra allt från Sunes tokiga pappa till galen och obehaglig våldtäcktsman/mördare. Ja, jag är inte någon strålande filmvetare och kommer absolut inte sätta betyg men jag är nöjd... med mycket.


Nu hoppar jag in i duschen och börjar förbereda mig för kvällens schlager med vinkväll någonstans på Mariatorget. Det har slutat snöa och återigen ligger Stockholm vitt. Jag längtar till vår samtidigt som jag tycker mörkret kan få omfamna Skåne nu när jag vill hem och sitta vid mitt piano.

Av Elin Ahlberg - 28 februari 2009 11:08

Jag kommer givetvis skriva en recension på filmen när jag får tid.


Det var en mycket fin dag igår. Jag, David och Thomas satt och fikade innan filmen och då kom Gunnar med flicka förbi och självfallet gjorde oss sällskap. Svergie, och framför allt Stockholm är litet.


Nu ska jag och Thomas hoppa på tunnelbanan och ta oss in till stan. Han ska vara duktig och träna och jag ska fika med Anders. Sedan blir det Systemet för att inhandla vin schalgerkvällen till ära.


Blir nog en lite fin dag idag om jag inte misstar mig.

Av Elin Ahlberg - 27 februari 2009 12:49

Solen skiner över Stockholm och jag ska snart ta tag i livet och fixa till mig och bege mig ut. :)


Idag är det bio och MÄN SOM HATAR KVINNOR som gäller. Som jag har sett fram emot detta. Det ska bli så kul!


Jag har fortfarande det stora problemet med hur jag ska få hem min engelska servis som jag impulsköpte förra veckan. Den är packad i en stor bananlåda vilket göra det väldigt svårt för mig att få hem den till Skåne.


Återigen har ni en bil som går sträckan däremellan och vill offra er att ta med en bananlåda med servis i från 70-talet, tveka inte att höra av er.


Peace out!

Av Elin Ahlberg - 27 februari 2009 00:11

Jag har gått av båten och haft en väldigt fin dag.

Fått köpt mig en Mp3 så jag överlever.

Nu ska vi gå och lägga oss.

Jag skriver mer när jag har lite mer inspiration. Det har jag inte nu. :)

Men vad jag har är att jag har det väldigt bra. Det är bra!

Av Elin Ahlberg - 25 februari 2009 13:23

Träning och surfning på Skatta sjäfartshotell. Skönt. Lugnt och skönt.

Riina åkte hem idag. Jag åker hem imorgon. Eller hem och hem men till Thomas i alla fall.

På söndag åker jag hemhem. Då har jag inte varit hemma på nästa två månader. Tiden flyger.

Av Elin Ahlberg - 24 februari 2009 18:18

Idag fick jag massa härlig energi från Thomas vilket var välbehövligt.

Idag repade jag, Riina, Johan och Micke och hade hur skoj som helst. Skratta så jag vek mig.

Idag har jag en kryssning kvar. Sedan ska jag ha en väldigt fin vecka i Stockholm och sedan åka ner till Skåne för att hälsa på. Jag har det bra just nu.

Idag längtar jag efter mormor och vill krama henne. Jag önskar henne styrka.

Idag sitter jag och slappar hos Riina och ska snart bege mig upp till Taxfree och köpa mig en Cola Zero och se om jag blir lite pigg på den :)  

Av Elin Ahlberg - 24 februari 2009 10:34

Mina tankar finns idag med er. Ibland tar livet så fort vändning. Handfallna står vi utan minsta möjlighet till att påverkar livets gång. Det finns inget annat att göra än att finnas där för varandra. Varje dag, varje minut.

Av Elin Ahlberg - 23 februari 2009 22:30

livet kan och behöver inte alltid vara en dans på rosor :)

Ovido - Quiz & Flashcards