Alla inlägg under februari 2009

Av Elin Ahlberg - 16 februari 2009 09:41

Jag har inte varit uppe såhär tidigt sedan jag kom till båten. Anledningen till att detta sker idag är för att jag ska iväg in till land och göra audition. Spännande och jag är allt lite nervös men mest ska det blir kul. jag kommer visa vad jag är för person på scen och privat. Det är allt jag kan göra.

Igår gick jag raka vägen och lade mig efter show vilket var en bra och förståndig id'e. Ger mig själv lite krrrredd för det.

Jag skriver givetvis om hur det gick i eftermiddag. Nu hinner jag städa upp efter bomben någon varit inne och släppt i min hytt. Inte var det jag i alla fall...

Ha en fin start på veckan alla ni där ute!

Av Elin Ahlberg - 14 februari 2009 16:46

Att vakna, eller i alla fall gå upp klockan halv två är inte godkänt. :)  Men så himla skönt. Det har blivit så sena nätter hela veckan så det är ett måste att kunna sova längre om dagarna.


En promenad in till notboksaffären och sedan träna, repa och duscha och sedan känns det som att man har haft en rätt fin dag idag med.


Jag vet inte vad jag ska göra när jag går av båten om ca 12 dagar. Om jag ska åka hem, försöka hitta på något här uppe i Stockholm, resa till Agnes eller något annat skojjigt. Jag kan inte bestämma mig. Förslag eller åsikt?


Nu är det rep med Mark som kommer idag.

Ha en fin sånhär otroligt romantisk alla hjärtan dag...

Av Elin Ahlberg - 13 februari 2009 16:33

Promenad i solsken och snö i en och en halv timme. Underbart. Film och sovstund efter var också på sin plats. :)

Nu är det show ikväll som gäller! Underbart!

Av Elin Ahlberg - 13 februari 2009 11:30

Igår var det filmkväll för mig som gällde. Det var skönt att somna redan klocklan tre och sedan sova till tolv. Det behövde jag om något.

Idag skiner solen över Helsinki och jag ska se om Johan har vaknat för att ta en promenad in till stan.

Min dator har pajjat och jag hittar inte kvittot. Grattis Elin. Tack Elin.

Skriver mer sen.

Av Elin Ahlberg - 12 februari 2009 11:43

Jag sitter inne i stan och har precis fått inhandlat lite av det som jag behövde och lite av det som jag verkligen inte behövde.
Jag hittade en hur bra musikteoribok som helst som jag kommer sysselsätta mig med att läsa i nu när jag är på båten. Jag kan ju inte påstå att jag har sådär väldigt stressigt schema.


Igår sjöng jag som sagt på skånska. Och finska. Det var väldigt spännande. Jag tror att det var uppskattat och jag kommer med största sannolikhet att fortsätta med det på i alla fall en låt. Mindre smakar mer.


Idag kommer mitt team och vi ska givetvis repa in Micke som ska köra med oss två kvällar. Jag tycker det känns helt ok att vara kvar i hela två veckor till på båten trots att jag nu hunnit vara här i en hel vecka. Jag kan nästa säga att det känns kul. Vi kommer få stor variation på killar som kommer avlösa varandra i vårt team. Svårt men säkert väldigt lärorikt.


Innan det ska jag ha hunnit fika med Ludwig och sedan ska jag träna nere i gymmet. Oj, det blev ju faktiskt ett dagsschema. :)


Nu ska jag ge mig ut i kalla Stockholm men som faktiskt har en sol som skiner över sig idag.


Jag kommer meddela er när jag någon gång kommer råka ut för ett trevlig människa i en kassa här i Hufvudstaden. Tro mig, jag letar aktivt.




Av Elin Ahlberg - 12 februari 2009 00:21

Idag sjöng jag på både skånska och finska. Mycket spännande. :)

Sista kvällen med dethär teamet. Fast hälften av dem blir kvar ettl litet tag till.

Imorgon ska jag fika med Ludwig som jag jobbade med på Skånetrafiken. Tänk att det är ett helt år sedan.

Nu är det baren som gäller. Blir dock cola ikväll!

God natt!

Av Elin Ahlberg - 10 februari 2009 13:51

Idag har jag varit inne och haft en mysig fika i stan. Nu sitter och jag fixar i min färm med nya plastfickor som jag köpt och skriver ut nya texter.
Jag har det bra. Oj, vad jag har det bra. Men oj vad tiden går för fort!

Stop!

Imorgon var det en månad sedan jag lämnade Skåneland.


Av Elin Ahlberg - 9 februari 2009 11:28

Inatt har jag sovit i tio timmar. jag somnade nästan dirket jag lade mig och sedan sov jag till tolv. Så himla skönt och jag tror verkligen att min kropp behövde det.

jag har en enormt och magiskt stor träningsvärk i min magen. :) Jag skyller allt på Mattis magövningar i gymmet. Tvättbräda sommaren 2009, here I come :)

Nu ska jag följa med Micke till Hotell Skatta för att surfa lite till :)

Skriver mer då!

Ovido - Quiz & Flashcards