Alla inlägg under januari 2009

Av Elin Ahlberg - 31 januari 2009 18:51

Jag har haft en fin dag i staden idag med trevligt sällskap.


Vi skulle gentligen kollat på Wallmans ikväll men jag har så ont i min visdomstand och det strålar upp till huvudvärk att jag var tvungen att åka hem och nu ska vi slappa hela kvällen istället.


Louice har kommit upp och imorgon ska jag få se na. Jag saknar henne så gigantiskt mycket.



Av Elin Ahlberg - 31 januari 2009 10:10

Jäkla granne till att hålla väsen. Finsk dansmusik är inte riktigt något jag är suger på att falla in i sömn till. Till slut tog vi oss i kragen och ringde till störningsjouren som kom överraskande fort och sedan blev det lugn i stugan och nattens sömn kunde börja utan svårigheter.


Jag har vaknat men Madeleine ligger fortfarande och snosar brevid mig.


Igår hade jag en väldigt väldigt fin kväll inne i stan. Kaffe och lång promaned. Gick sedan och såg vaktavlösningen borta vid slottet. Tänk att sånt fortfarande finns. Rätt fantastiskt tycker jag.


Idag kommer också bli en fin dag. Det är jag övertygad om. In till stan under dagen tror jag och ikväll är det dags för att åka till Wallmans GOlden Hits med Madeleine. Louice kommer upp till stan ikväll så hon kommer och följa med. Wihi!!!


Jag har så mycket bestämt denna vecka så tiden kommer bara flyga iväg. Men det är då livet är som bäst. När man har som mest roliga saker att göra och som mest härliga människor att träffa.


Ja just nu när jag sitter här insvept i ett täcke och försöker skriva så tyst jag bara kan på tangenterna mår jag otrligt bra.


Nu börjar snart dagen. Dag tre av mina lediga! :)

Ta hand om er där ute.

Av Elin Ahlberg - 30 januari 2009 10:41

Vaknade sådär lagom tidigt vid halv tio såhär på min första dag i Stockholm. Det är en fin tid. Jag har rätt mycket jag ska hinna göra innan jag beger mig in till stan lite seanre i eftermiddag. Just nu sitter jag och äter frukost. och sedan ska jag skriva av texten till audition på söndag. Lite nervös men det ska man vara. Blir bäst då. Sedan ska jag fixa bland alla mina kläder och hitta vad jag behöver till just söndag.

Nästa sak blir att hitta låt till Walllmansaudition. Lär inte bli några problem bland Madeleines alla tusen böcker. :)

Jag blir mer och mer uppbokad :)

Av Elin Ahlberg - 29 januari 2009 16:22

Wihi, jag sitter nu hos Madeleine där jag ska bo i en vecka. Det är så mysigt. Hennes lägenhet är så himla fin och jag tror jag kommer trivas här.

Jag har haft en fin eftermiddag med kaffe och besök i musikaffärer och just nu så ligger glädjefaktorn rätt hög här. Jag har mycket roligt planerat inom de närmasta dagarna så jag kan knappt vänta med att  sätta igång :)
Medeleine bråkar med Comhem eftersom hennes kanaler inte fungerar. Sedan ska vi gå och inhandla lite mat och efter det blir det slappning hela kvällen.

Av Elin Ahlberg - 28 januari 2009 12:26

Imorgon lämnar jag båten och beger mig till Madeleine. Wihi. KÄnns spännande. Jag är så himla kissnödig att jag inte "hinner" skriva så mycket idag nu men jag skriver lite mer i kväll. Idag orkar jag nog inte lämna båten. Får kanske se om Johan eller Tobias vill in till stan en liten runda men annars ska jag nog bara slappa och titta på Prison Break. Det blev lite utgång igår. Därför är jag lite trött och sliten idag. Eller som alla andra dagar här på båtern. :)


Idag åkte Riina hem och Karolina kommer köra show med oss ikväll. Det blir spännande med lite nytt, även fast jag inte vill byta ut just Riina. Så himla duktig och jag känner att jag lär mig mycket av henne musikaliskt. Det gillar jag :)


Nehe, nu räcker det.

Peace out!

Av Elin Ahlberg - 27 januari 2009 13:42

Tog mig ut på promenad själv idag. Jag gick bort till Götgatan och gick och drev lite. In och ut i affärer och kom på mig själv vara den enda som gick och log. Det är nog allt material i staden som får folk att bli så hårda.

Hemma har vi träd, betydligt mer mjukt än betong. Och gräs, mer mjukt. Har ingen aning om vad jag pratar om just nu. :)


Men allt är så stressigt, hårt och tuffare i staden. Hufvudstaden.

Men jag trivs rätt bra. Så länge jag vet att jag har de skånska ängarna som väntar på mig där hemma och som tillåter mig att slappna av ibland. Men bara ibland. Mindre smakar mer.


Nu ska jag nog gå upp i "spaet" och bubbla lite. :) Usch vad jag har det bra.


Fick idag reda på att jag kommer hinna se min bror nästa vecka. Wihi! Saknar min underbara Linus. :)


Over and out. For now!

Av Elin Ahlberg - 26 januari 2009 16:17

Nu har jag bara tre kvällar kvar innan jag går av båten för första gången. Tiden har gått så fort att det är komiskt. Jag har haft en bra period. Den har varit lång och därför är jag givetvis lite trött just nu. Inte minst i rösten. Men mest så är jag vid gott mod och njuter av min tid här på jordens vatten.


Det känns lite nervöst att vara kvar i Stockholm. Jag har som sagt mycket jag vill hinna med att göra och jag kommer nog med största sannolikhet inte att ha det tråkigt men det är ju alltid lite nervöst. Men jag har nu insett att jag trivs bäst på djupa vatten :)


Jag har många på listan som jag vill träffa här uppe. Och det är många shower jag vill hinna se och mycket jag vill hinna uppleva. Och där emellan har jag laddat upp med säsong två av Prioson Break.


Wentworth Miller är så in i nordens het!!!


Jag har hunnit träna och varit duktigt idag. Sedan blev jag så trött som man bara på en båt kan bli och var tvungen att sova i två timmar till :) Jag har fortfarande inte vant mig helt vid att lave på vatten. Men som tur är slipper jag nu sjösjukan. Allt är bättre än dendär förbannade sjösjukan.


Nu ska jag försöka skriva ut lite texter och sjunga igenom lite låtar.


Peace out.

Av Elin Ahlberg - 25 januari 2009 13:00

Jag sitte på ett internetcafé i Hufvudstaden och har precis köpt mig andra säsongen i Prison Break. Yey, jag ska börja så fort jag kommer tillbaka till båten.

Jag har det mysigt. Johan kommer hit efter han varit inne i city och sedan slår vi följe tillbaka till Gabriella.  

Ovido - Quiz & Flashcards