Alla inlägg under januari 2009

Av Elin Ahlberg - 10 januari 2009 17:58

Mm!

Titta så bra vi hade passat ihop. :)

Av Elin Ahlberg - 10 januari 2009 17:17

I'm leaving on a bus!

Inatt åker jag!

Känns kul!

Som sagt, jag håller er uppdaterade!

Av Elin Ahlberg - 10 januari 2009 00:04

Klockan slog på min telefon precis över till 00:00. Det betyder att jag åker idag!

Jag ser med glädje fram emot att börja packa imorgon. Jag känner mig glad!

Jag lovar att av mina båtjobbserfarenheter/slash/Hufvudstadserfarenheter dela med mig här på bloggen.

Givetvis!

Nu ska jag lägga mig. I min säng för sista gången på ett tag.

Peace out!

Av Elin Ahlberg - 9 januari 2009 16:02

Jag kollar på svt.se och PLAY. Åter igen, underbart!

Ernst-Hugo Järegård. Gripande.

Född i Ystad. Hade ingen aning om att han var skånsk. Men som sagt, alla rediga mänskor kommer fra Skeåne.


Tänk så kommer jag glömma skånskan nu när jag ska upp till Huvudstaden så lång tid. Känner en lite oro över det... :)


Av Elin Ahlberg - 8 januari 2009 19:00

Av Elin Ahlberg - 8 januari 2009 11:19

Igår blev det helt plötsligt en helkväll hos Agnes med mys.

Vi såg på Grammisgalan. Mycket bra musiker det finns i Sverige. Något som däremot var lite tråkigt är hur publiken inte stöttar de som går upp på scenen. Prisutdelare mm. Det är en negativ klang i det lilla ljud som kommer från folkhavet med silverbestick. Nej, hjälp i stället till att pusha och skratta även fast du kanske inte tycker att skämten de torrt drar däruppe är roliga. Då hade ni lyft denna musikkväll ytterligare.


Jag hittade en bok i Agnes hus. Tro mig, de ligger lite här och där. Det var en nostalgibok från 1960-talet och framåt.


  • Loppan. Hur många loppan har man inte gjort i sina dar. Välj färg. Välj siffra. Spring till en kille i klassen och säg att han är söt.
  • Nalle. Jag hade en beige/rosa nalle som jag med stor besvikelse inte lyckats återfinna efter en av alla flyttar. Enda stället den vad len på var i vecket mellan rumpan och benen. Det kan ha sett lite konstigt ut när jag satt och gosade med den. Men oj, vad jag skulle vilja hitta honom. Det var nog en han... :)
  • Fuska. Jag fuskar nästan aldrig. Enda gången jag gör det är när jag är själv. Jag skulle spela en omgång Yatzi en gång med mig själv men inser hur lätt det då är att säga, äsch det där räknas inte. Jag slår en gång till. 
  • Tofs till Mössa. Man klippte en "running" med ett hål i och satt och trädde runt garn i oändlighet. Sedan knöt man ihop den och klippte i svängarna och vips så hade man en toftsboll till absolut ingen nytta. Men roligt vad det.
  • Hoppa hage. Jag hade gatkritor i olika färger och spenderade många sommarlovsdagar ute på gatan och hoppade hage. Fast bara ett litet tag åt gången. Precis som nu blev jag alldeles för fort uttråkad.
  • Hoppa Twist. Ja, här kommer vi till ett frågetecken. Var jag född på fel sida av 80-talet eller varför har jag aldrig hoppt Twist? Det såg så kul ut på bilderna. Var det kul?

Nu ska jag och Agnes till Landskrona och gå på Apoteket och till HM för att köpa underkläder.

Av Elin Ahlberg - 7 januari 2009 16:10

Någon som kan ge bra förslag på svenska artister att lyssna på och inspireras av får ni gärna dela med er. Har just nu fastnat för Melissa Horn. Mycket duktig!

Ovido - Quiz & Flashcards