Alla inlägg under januari 2008

Av Elin Ahlberg - 31 januari 2008 12:32

Jag sitter på jobb igen.


Nu är jag bara röd som en jordgubbe om snosiga näsan och det låter som någon har pregat ner världen i en marmeladburk.

Annars mår jag förträffligt bra! Skönt att se människor annat än på en plattskärm på väggen.

Roligt att se hur yngklig jag blir när jag känner mig kåsen.


Sitter och övar manus mellan samtalen. Du er nok min bedste ven! 

Av Elin Ahlberg - 30 januari 2008 11:24

Vaknade inte förrän 8:30. Låg ett slag och kände efter. Måtte det vara bättre idag. Gick upp. Svart för ögonen. Dinglade fram till soffan och sen låg jag där pall. Haha, jag ska nog inte tippa på förbättring till imorgon men jag kan ju alltid hoppas.


Nu sitter jag i soffan och fikar med mormor och mor. Skönt med sällskap. Imorgon går jag till jobb oavsett hur jag mår. Jag orkar inte vara hemma mer. Stackars dom som tvingas vara långtidssjukskrivna.


Såg morgonprogrammet på TV4 i morse. Lyssnade på irriterade tvtittare som ringde in och klagade på ljudet. Har man inget större problem i livet än att klaga på att reklamljudet är för högt mellan programmen har man inte stora problem. Inte heller om dagens dilemma är att man inte hinner se alla spelprogrammen på fredagkvällen för att de går samtidigt har man mycket att klaga på. Och skåning, som ringer in och chockerar hela studion med att rikta all sin ilska mot meteorologer som enligt honom bojokttar Skåne i väderrapporten. Jag kan ana att det inte bara var jag som satt och skämdes å Skånelands vägnar.

Av Elin Ahlberg - 29 januari 2008 18:00

Att inte tvätta håret på tre dagar är nog inget jag rekomenderar ur perspektivet att se bra ut. Har i och för sig hört att det gör gott för håret att låta det vila lite så jag passar på när jag ändå inte förmår mig duscha över huvudtaget. Men glad är jag att ingen ser hur jag ser ut just nu. :) Ni kan inte ana...

Av Elin Ahlberg - 29 januari 2008 12:03

Trodde mig få se lite lättsam drama i form av Oliver Twist men fann mig själv  i tårar. Antar att jag inte var tillräckligt påläst.

Av Elin Ahlberg - 29 januari 2008 09:38

Men attans vad tråkigt det kommer bli idag med. Jag trodde jag kunde jobba men jag får inte fram ett ljud. Inte ett ljud. Känns lite jobbigt faktiskt. Låter som en arg gammal gubbe.


Jag får återgå till Oliver Twist och vågrätt ställning.


Hm

Av Elin Ahlberg - 28 januari 2008 10:37

Om det är något jag hatar mer än att vara hemma och inte ha något att göra är det att vara hemma och inte kunna göra något för att jag är sjuk. Var på vårdcentralen precis. Bara virus. Givetvis. Uthärda.

Fick ringa till jobb och sjuka mig vilket jag inte alls gillar. Imorgon kommer det vara bättre hoppas jag.

Jag får väl brodera lite eller nått. Hm..

Av Elin Ahlberg - 27 januari 2008 21:56

Oj, nu trillade jag ner en liten sväng. Kan vara för min jädrans hals. Hoppas det känns bättre när jag vaknar imrogonbitti.


Jag har i och för sig kommit till insikt om en sak idag. Jag ska verkligen ge mig tusan på dethär med min gitarr. Den hänger där på väggen och tittar lite sorgset på mig. Hon vill bli spelad på. Jag har inte prioriterat det innan eftersom det är mycket roligare att spela på ett intrument jag kan. Men jag vill verkligen bli bättre. Imorgon klipper jag ner de lilla naglar jag har och sen ska jag ge mig tusan. Det har jag lovat ingen annan but mig själv.


Det stämmer som jag hörde precis.

Det är svårt när jag inte kan sätta ord på känslor. Jag vill klä mitt liv i ord.

Ok

Av Elin Ahlberg - 27 januari 2008 16:24

Jag är sjuk och orkar inte röra mig. Då får man göra sånthär


Kryssa för hela ditt liv:
(x) Rökt en cigarett
( ) Druckit så mycket att du spytt
( ) Krockat någons bil
( ) Stulit en bil
(x) Varit kär
(x) Blivit dumpad
( ) Haft sex på offentlig plats
( ) Snattat
( ) Fått sparken
( ) Smugit ut ur dina föräldrars hem
( ) Blivit påkommen av någon när du haft sex
(x) Haft känslor för någon som inte känt tillbaka
( ) Blivit arresterad
(x) Gått på Blind date
(x) Ljugit för en vän
(x) Skolkat
( ) Sett någon dö.
(x) Varit i Kina
(x) Varit i Indien
(x) Flugit flygplan
(x) Gått vilse
(x) Rest runt i Sverige
( ) Besökt Washington DC
(x) Simmat i havet
( ) Känt som om du skulle dö
(x) Gråtit dig till sömns
(x) Lekt tjuv och polis
(x) Nyligen ritat med färger
(x) Sjungit karaoke
( ) Betalat för maten med enbart mynt
(x) Gjort något som du lovat dig själv aldrig göra
(x) Busringt
(x) Skrattat så mycket att någon dryck kommit ut ur näsan
(x) Fångat en snöflinga på tungan
(x) Dansat i regn
(x) Skrivit till Jultomten
( ) Blivit kysst under en mistel
( ) Sett solen gå upp med någon du tyckt om
(x) Blåst såpbubblor
(x) Grillat på en strand
( ) Gått på en fest du inte var bjuden till
(x) Åkt rullskridskor
(x) Åkt skridskor

  • Något smeknamn? Nej, jag heter Elin så det blir jag kallad
  • Pappas namn? Per
  • Favoritdricka? Kaffe
  • Tatuering?
  • Kroppspiercing? I öronen
  • Hur mycket gillar du ditt arbete? Jag gillar mitt arbete mycket. Med lite vemod jag nu lämnar det.  
  • Födelseplats: Helsingborgs lasarett 
  • Favorit semesterort? Har faktiskt inget favvissstället. Gott sällskap och välbehag så trivs jag var som.
  • Har du nånsin varit i Afrika? Nej
  • Någonsin stulit en trafikskylt? Nej, varför skulle man göra det?
  • Favoritmat? Lax.
  • Favoritdag i veckan? Den dagen som är bäst
  • Favoritmärke på kroppstvål? Oj, sånt håller inte jag koll på.
  • Favorit TV-program? Grey's anatomy 
  • Favoritdoft? Doften av ingenting
  • Vad gör du för att koppla av? Pysslar och sitter vid pianot
  • Hur ser du dig själv om 10 år? Nöjd, kär och glad.
  • Vad gör du när du är uttråkad? Aktiverar mig
  • Vad tycker du om att få? Kramar
Ovido - Quiz & Flashcards