Alla inlägg under januari 2008

Av Elin Ahlberg - 10 januari 2008 08:07

Jag sitter här på jobb och som vanligt surrar tankar runt i huvudet.


Vilken tur att jag inte är en Elin Persdotter på 1800-talet. Jo, det hade ju varit drömmen att få springa omkring barfota i svensk sommarvärme, iklädd blommig, klockad, tunn sommarklänning, äta IngridMarieäpple dirket från trädet och se fästmannen komma vid grinden med vit krage. Lägga axlen mot hans kind. Ja, det hade varit härligt med med tanke på detta vädret med höga berg och djupa dalar kan jag inte tänka mig att skörden hade blivit så garanterad. Nu är det helt plötsligt plusgrader med regn. Vad hände här liksom? Och inte hade man väl föräkring på den tiden? Fanns det ingen mat så fick man ingen mat. Då låter det inte lika lockande.


Ja, sånt kan jag sitta och fundera över.

Av Elin Ahlberg - 10 januari 2008 06:53

Ojoj, vad trött jag var idag då. Vaknat hela natten då och då och trott att jag försovit mig. Att gå upp innan 06:00 är allt annat är under normala förhållanden, speciellt om man inte går och lägger sig förrän samma dygn. Men jag klagar inte. Inte alls. Men visst, jag hade nog hellre sett mig själv under duntäcke som värmer mot sen sådär lagom 18.4 grader. Men jag får nöja mig med att sitta här på jobb. Slutar redan 14:30 så då kommer jag, med störst sannolikhet, att gå hem och lägga mig där under duntäcket. Där lägger jag mina tankar idag, bland annat.

Av Elin Ahlberg - 9 januari 2008 12:35

Fick precis ett meddelande jag blev himla glad för. Attans vad bra det kan bli. Jag är övertygad om att jag kommer göra det superbra.


Musik ska byggas utan glädje!

Av Elin Ahlberg - 9 januari 2008 07:55

Inställt idag. Känns tråkigt faktiskt. Jag har sett fram emot det. Men nu har jag tid över till något annat jag vill göra. :)


Jag sitter på jobb för tillfället. Hungrig. Längtar redan till frukost som inte är förrän om 45 minuter.


Av Elin Ahlberg - 8 januari 2008 17:41

Nu är det skönt att ha varit på gymmet och svettats lite. Trött i både kropp och huvud.


Sms kan jag bli glad av. :)


Nu måste jag öva lite på låtarna tills imorgon. Hoppas med hela hjärtat att det blir bra, och kul.


Inatt ska jag kunna sova. Det har jag bestämt mig för!



Av Elin Ahlberg - 8 januari 2008 10:51

Jobb i dag. Känns sådär lagom kul. Lunch nu. Skönt.


Studion imorgon. Känns kul. Hoppas det kommer bli bra. Så klart.

Av Elin Ahlberg - 7 januari 2008 18:05

Idag har jag varit ledig. Har varit en skön dag. Sov tills jag vaknade (så brukar det vara) och sedan slappade jag vid pianot hela förmiddag. Klockan ett tog jag tåget till Helsingborg och träffade rara Thea och mös med henne. God lunch på Mezo och lite småshopping var perfekta sysslor för en måndag. Nu har jag på mig mina nya varma benvärmare och ska åtegå till pianot. I just can't move away... jo det kan jag nog, nu har jag ju ett digitalt som till viss mån kan ersätta.


Nu ska jag skriva i min bok. Bara för att jag vill.

Av Elin Ahlberg - 6 januari 2008 08:42

Igår var inte en bra kväll. Eller det blev en bra kväll men inte en sån kväll jag ville att det skulle bli. Jag fick göra det bästa av det men det var svårt.


Ovido - Quiz & Flashcards