Alla inlägg under oktober 2009

Av Elin Ahlberg - 31 oktober 2009 23:10

Jag har haft en lååång men helt ok period på båten. Rep mitt i allt som gjorde att det kändes om att det aldrig sku ta slut. Men nu är jag ledig och har femton lediga dagar till!


Jag stannade kvar en extra dag i Stockholm för att med härligt sällskap beskåda duktiga och fina Louice på Wallmans. 


Efter en kvällskvistpromenad så blir det en tidigt lördag för mig med film.


Ta hand om er!

Av Elin Ahlberg - 25 oktober 2009 13:10

Det är liksom aldrig lätt. Aldrig lätt. Fast det behöver inte vara det heller. Det är inte det jag menar. Men livet är helt enkelt, för mig, inte en kasebana sittande på ett bananskal. Enda banaskalet som kommer korsnade längst min väg är det som jag snubblar på. Men det gör inget. Det är väl det som gör att livet blir intressant? Tänk vad glad jag blir när jag verkligen får precis det jag vill ha. Den glädjen gör hela resan värd packningen. Och det händer faktiskt rätt så ofta. :)


Idag har jag promenerat i Stockholm stad och andats in (frisk) luft. Regnet småsilar och det är allämnt höstväder. Mysigt. Jag har köpt ny mössa, förmodligen den dyraste jag någonsin köpt. Vet inte vad som hände.


Jag har bara två kryssningar kvar sedan är det ledig i 16 dagar. Ni kan inte ana hur skönt det känns just nu. Det kommer bli mycket, mycket, jobb den närmsta tiden så en långledighet är precis vad som behövs just nu.


Av Elin Ahlberg - 16 oktober 2009 12:28

Ibland är något så nära och så verkligt att man nästan tror att man kan nudda det om man sträcker sina armar så långt de kan nå. Sedan försvinner det. Men det är så det är. Man kan inte få allt man vill. Jag vill in i det sista försöka vara tacksam för att ha motgångar som kommer stärka mig och göra mig mer tacksam i livet.


Jag och Morgan har tagit en entimmeslångpromenad i Helsinki och nu föll vi ner i varsin stol på Marina där Moa satt och väntade på oss. Nu sitter de och pratar bröllop och kärlek och sånt. Jag håller mig utanför :)


Just nu mår jag rätt bra. Trots motgångar och på grund av massa annat.


Ha en fin helg där ute!

Av Elin Ahlberg - 13 oktober 2009 15:24

Fick lite inspiration till en ny låt som jag sitter och klinkar på pianot. 


Fint höstväder. Kallt.


...KAFFE!


Av Elin Ahlberg - 12 oktober 2009 13:56

- Jao tuckte vell att jao seå itt såntdärringa me itt frunntimmer peå.


Mormor "fick för sig att hon såg en dam" på sin korthand.

Av Elin Ahlberg - 11 oktober 2009 15:30

Jag fryser om mina fingrar. Har precis varit ute och fotograferat en kusinskara på 8 flickor som ser likadanna ut och en pojke. :)

Nu kommer grannen in och ska dricka te och spela kort och sedan var denna söndagen också över.

Fin vecka, mycket fin vecka!

Av Elin Ahlberg - 10 oktober 2009 17:08

Kan man köpa lycka för pengarna?

Av Elin Ahlberg - 10 oktober 2009 09:16

Efter en mysig och fin kväll med Linda och Cajsa, dock utan halssjuka Madeleine som saknades, så tror jag att Cajsa lyckades konvertera mig. Univsersum äger. Jag har fått en tro!

Ovido - Quiz & Flashcards