Alla inlägg under maj 2008

Av Elin Ahlberg - 31 maj 2008 12:53

Benen är spagetti och huvudet snurrar. Min kropp sa verkligen ifrån denhär gången. Jag hinner inte skriva mer. Jag ska hem och lägga mig igen. Eller Louice har fått för sig att hon ska slå mig i kortspel. Min vinst två genger i rad. :)


Jag skriver mer ikväll eller imorgon!

Av Elin Ahlberg - 30 maj 2008 14:04

Jag är sjuk. Eller jag har varit sjuk. Jag går nu på antibiotika och har redan börjat känna mig lite bättre. Jag blir så fruktansvärt labil och deppig när jag blir sjuk. Igår var ingen rolig dag alls. Men jag känner verkligen stödet från mina vänner här. Det är skönt. Efter en hel dag själv knackade det plötsligt på dörren runt fyratiden. Jag blev så glad! Öppnade dörren och vem stod där? Jo, Dhani som vill komemr för att höra hur det var med mig samt ge mig lite sällskap. Vi käkade melon och såg på Ursäkta röran (vi bygger om) och hade det bra. Det fick min tid att gå lite snabbare.


Första gången på tre månader som jag inte gjorde NÅGONTINGEN HEL DAG! Kändes konstigt men det var antagligen det som min kropp behövde.


Imorgon är det ledig dag vilket är perfekt. Då behöver jag inte spendera hela dagen själv och mitt team slipper åka och repa när de egentligen behöver vila upp sig.


Nu ska jag gå hem och lägga mig igen. Eller brodera, eller rita lite, eller jag vet inte. Jag har gjort allt som man kan göra när man ligger själv och är sjuk. Tur att Malin kommer och sysselsätter mig snart! Tack för mina underbara vänner!

Av Elin Ahlberg - 28 maj 2008 15:06

Eftersom vi har haft en väldigt fin dag tillsammans kan jag med ett leende berätta vad jag nu ska berätta. Jag vill bara berätta det först innan jag berättar vad jag egentligen ska berätta. Ok, nu berättar jag.


Som bekant var det dags för IKEA idag. Vi ställde klockan på åtta och begav oss mot Antalya. Väl framme flummade vi runder ett slag innan vi bestämde oss för att ringa till Katarina, vår chef, och fråga om hon visste var vi skulle köra. Svaret jag fick var att IKEAbutiken har stängt. Jaha, vad gör vi då? Vi beger oss väl hem? MEN, Louice får syn på en Starbucks!!! Det låter kanske inte så fantastiskt men efter tre månader i Turkland blir man gladare än vad ni tror av att se denna härliga kaffeshop. Speciellt eftersom vi länge pratat om att det hade varit underbart om det fanns här. Vi yrade runder i ytterligare antal minuter innan vi till slut lyckades komma hyfsat nära igen och begav oss sedan med siktet mot STARBUCKS. Väl framme, inte öppna ännu!!! Öppnar om två dagar. Det var med stor besvikelse jag och Louice hasade efter våra två gutter. Vi riktade framdelen av bilen mot hem igen men stannade till på ett köpcentre vi åkte förbi. KÖPCENTRE! Halleluja!

Och vad får Elin se där framme vid ingången redan innan vi kommit in på parkeringen? JO, en grön, rund och fin Starbucksskylt. Vi springer ut från bilen men vad ser vi väl frammet. Oj, inte öppnat, öppnar om en vecka. Pga... eller nej vänta det var bara för att vi ville och för att det var så kul och inte minst BILLIGT gick vi in i en smyckeaffär och plockade på oss ett stort lager med örhänge och väldigt fina och bra ögonskuggor.


Haha jag önskar att jag var bättre på att förklara men det har varit en oväntad men rolig och mysig dag med mitt kära team.


Nu sitter jag och Louice på Adora och surfar runder lite och sedan blir det en lugn kväll. I alla fall för min del, tror jag. Jag vet ju aldrig... :)

Av Elin Ahlberg - 27 maj 2008 21:32

Slitsam dag idag. Hoppas det kommer kännas bättre efter ledigheten imorgon. Det har inte varit jobbigt, bara tungt.


Imorgon är det IKEA som gäller. Ska bli kul. Göra något annorlunda.


På frågan om man kan höra mig sjunga någonstanns svarar jag, inte än men när jag kommer hem i november kommer jag börja jobba mer på mina egna låtar. Men det är då och nu är nu. :) Logiskt!


Ha det alla där ute!

Av Elin Ahlberg - 26 maj 2008 12:37

Nu har vi kommit så långt in på säsongen att graderna börjar närma sig 35-sträcket. Vi sitter på Adora och tänkte ge oss ut för att sola lite. Ikväll kör vi Nordic, en föreställning jag gillar. Den har lite av varje och då känns det som den tilltalar de flesta i publiken.


På onsdag är det tal om att vi drar iväg till Antalya för att shoppa på inget mindre än IKEA. Verkligen intressant att få se hur det ser ut. Känner på mig att det kommer bli en hel del onödig men rolig shopping. Det för mig osökt in på ämnet Vår lägenhet. Jag inser mer och mer för varje dag att trots dess lokala stil med tråkiga gardiner och mörkbrunt golv så trivs jag rätt så bra där. Detta kan beror på Louice, givetvis. Vi har det så mysigt alltid. Igår efter show var det nattfika med te, melon, chokladpudding med mera med mera med mera. Ni kan ju dock ana vem som stod för vad. :)


Igår var det tre månader sedan vi kom hit. Magiskt. Tiden rusar. Nu är det solen som gäller.


Jag saknar att ha Sverigebesök. (En liten hint till er att boka resa hit) :)

Av Elin Ahlberg - 25 maj 2008 20:02

Härligt men alla kommentarer jag får av er. Jag blir så glad varje gång.


Idag är första showdagen som vi inte spenderat hela dagen på hotellet på. Vet inte om den meningen blev rätt. Men vi har varit lediga som sagt. Jag har storstädat hela lägenheten. Det blev så rent och fint. Jag och Louice har gjort lite ärende i Manavgat och vi har haft det så mysigt. Så skönt att bara köra till hotellet och käka vid ett och sen åka tillbaka. Guld värt.


Jag är glad. Mår bra.


Nu kör jag show om ca 26 minter.

Av Elin Ahlberg - 24 maj 2008 22:50

Sitter på Adora och har Eurovisionkväll.

Mysigt.

Lite tomt nu när de åkt.

Jag har dock det väldigt bra. Mycket fin dag. Shoppat loss riktigt.

Tack för en jättebra vecka med er. Ni är bäst!

Av Elin Ahlberg - 23 maj 2008 13:40

IKVÄLL KÖR LOUICE PÅ SCEN IGEN! Jag är så glad! Saknat henne som tusan när i bara kört på tre. Det har gått bra men har verkligen verkligen inte varit samma sak.


Ikväll åker familjen hem. Tråkigt.


Nu är det ministars som gäller.


Imorgon ledig. Shoppa bort det tråkiga att de åkt. Shopping är bra. Ska bli mysigt.

Ovido - Quiz & Flashcards