Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Det väsentliga

Av Elin Ahlberg - 13 april 2010 15:47

Entrén i Söderhallen var avstäng vilket resulterade i att alla på ingång samt alla på utgång var tvungna att samsas om en handikappdörr. En värdslig sak och absolut inte, enligt mig, ett stort problem. Likväl, efter ett par sekunder väntan på en lång kö som skulle ta sig ut beklagade sig en dam som anslutit sig till mig skara. Vi som skulle in.
"Amen vad är det här? Vi kommer ju aldrig komma in."
Varpå jag vände mig om, log och svarade:
"Aja, någon gång blir det nog tomt därinne."
Om damen ifråga förstod vad jag sa på min breda skånska dialekt är inte väsentlig för historien. Det viktigaste är att jag tyckte jag var otroligt rolig och fortsatte med vad jag hade gjort hela dagen. Gått omkring och lett.


Jag pratade i ett, för övrigt otroligt trevligt och mysigt samtal, och kom in på samtalet om huruvida kaffe är något som jag borde sluta fylla min kropp med två till högst tre gånger per dag. Jo det är sant, det kan i vissa fall bli några koppar till under mina båtdagar, men det detta ser jag som högst ok och försvarbart.
Den andra parten i det här otroligt trevliga och mysiga samtal hade som argument tänder och missfärgning på dessa delar av kroppen som faller under kategorin, där skaparen av kroppen gjorde en missbedömning.
Gott nog. Det gör att den förut svagt beige färgen kan ha blivit smärre mörkare och det är så klart något som jag utan tvekan hade sluppit om jag stått över alla de där kaffekopparna jag genom året fått serverat eller serverat mig själv.
Jag tror faktiskt att jag för en kort och snabb sekund tvivlade på om jag hade någon som helst chans att vinna denna diskussion. Inte för att rösten på andra sidan gick till attack. Det vill jag inte påstå. Mer med omtanke frågade och brydde sig om. Efter denna lilla stund av tvivel tog jag en djupt andetag och som ett rinnande vatten fast total spontant och utan inövning kom mitt svar genom vibrerande stämband:

  • Jag röker inte.
  • Jag dricker inte.
  • Jag tar inga droger.
  • Jag snusar inte.
  • Jag tar minst en promenad om dagen.
  • jag träna regelbundet.
  • Jag äter inget godis.
  • Jag ätet nyttigt och näringsrik kost.
  • Jag skrattar ofta.
  • Jag sjunger mig glad.
  • Jag sover minst sju timmar per natt.
  • Jag smörjer in mitt ansikte med dag samt nattkräm.
  • Jag dricker minst två liter vatten om dagen. Därav 30 besök på toaletten.
  • Jag tvättar håret tre gånger i veckan.


...Men jag dricker två, högst tre, koppar kaffe om dagen. :)


Jag har bara en kryssning kvar. Kaxi Päivää. Underbart.

 
 
Ingen bild

mor din

14 april 2010 16:05

Min kära lilla tös. Tänk att du fått allt efter din mor förrutom
. att mor röker
. jag dricker ibland, men med måtta.
. jag drogar inte
. Jag snusar inte
. jag promenerar ibland
. jag tränar aldrig
. jag äter ofta choklad
. jag äter väldigt onyttigt
. jag skrattar ofta
. hade jag inte rökt i så många år, så hade min sångröst varit klar
. jag vaknar med klimakteriesvettningar varje natt
. jag glömmer ansiktskrämen till mina rökrynkor runt munnen
. jag glömmer dricka vatten
. jag tvättar håret tre gånger i veckan.

Men dricker en kanna kaffe varje dag.

Ja min prinsessa gud vad lika vi är.
Lav jo mor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Ahlberg - 3 maj 2010 12:16

Nu är jag igång och bloggar på http://www.elin-louise.alskahelsingborg.se/ VÄLKOMNA! ...

Av Elin Ahlberg - 1 maj 2010 09:59

Nu är det dags. Jag kommer, i alla fall på ett tag, inte skriva på denhär bloggen mer. Där med inte sagt att ni inte kommer kunna följa mig om ni har lust till detta. Jag kommer, på måndag, börja blogga på alskahelsingborg.se. Det hade gjort mig så...

Av Elin Ahlberg - 26 april 2010 08:33

Jag gick upp tidigare än vad jag behövde denna morgon för att hinna ringa två viktiga samtal innan jag beger mig till Göteborg. -Jag är tyvärr inte anträffbar för tillfället men lämna namn och telefon... -Personen du söker är på tjänsteresa och k...

Av Elin Ahlberg - 24 april 2010 14:00

Isa och Liam, min prins och min prinsessa, har sovit här inatt. När jag och Isa, halv elva, till slut väckte det minsta lilla yrvädret startade jag hans dag med frågan:   "Ska du sova hela dagen Liam?" Svaret blev men världen största smile: "...

Av Elin Ahlberg - 22 april 2010 14:48

Min fina Linda. Mina tankar är med dig! Jag älskar dig. Kära stora lillebror har nu införskaffat sig med mycket möda och stort besvär ett sånthäring körkort. Jag är överlycklig och så glad för hans skull. Lite för min egen del eftersom han har l...

Ovido - Quiz & Flashcards