Alla inlägg under juni 2008

Av Elin Ahlberg - 30 juni 2008 16:53

Som sagt, Marmaris. 03:29 ringer klockan och en smått groggy Elin går upp för att packa väskan och sedan sätta sig i bilen för att i sex timmar färdas över bergen i vackra Turkiet. Vi är på semester! Första sträckan sover jag givetvis men vaknar redan efter en timme av ett gigantiskt hål i marken. Turkar tycker att det är lite överskattat med vägskyltar och riktmärken. Första stoppet, uppe bland kullar, inser jag vilken underbar resa detta ska bli. Erik med guran i högsta hugg och det är sådär lite lagom morgonkallt som det kan vara uppe i bergen. Vi är på semester! Kyld och färsk luft är något jag knappt kommer ihåg här i nästan obehagligt heta Turkland. Framåt förmiddag anländer ett varmt och trött team i Marmaris och checkar in på hotell Prestige som en vän snällt fixat till ett nästan oförskämt bra pris. Upp och byta om. Jag och Louice tar en snabb runda ner i affären utanför under tiden killarna fräschar upp sig. Vi är på semester! Sådär är överskattat om något här eftersom man efter fem minuter känner sig om inte svettigare är någonsin. Vi är på semester! Sedan var det stan som gällde, mat och shopping och kaffe på det. Kan det bli en bättre dag? Jajjemen. Hem och byta om till badkläder och ner till stranden. Givetvis hinner jag titta på alla de fina öronhänge jag köpt till ett pris på nästan ingenting. Vi är på semester! Jag vinner över Erik på biljard. Måttligt stolt. Bra match. Efter väldigt, väldigt god mat på indisk restaurang blir vi sådär lagom trötta som man kan bli efter kvällsmat. Tillägga här vill jag också att Erik bangar på dagen I DARE YOU! Men kvällen får inte sluta. Några sover lite. Jag och David sitter och småpratar på balkongen. Vi är på semester. Ödets tärning. Eriks idé. Vi står utanför hotellet. Vad ska vi göra? Alla lägger varsitt förslag på varsin siffra.  Sex. Gatumusikanter. Olagligt. Vi bangar.Tre. Bio. Sista bion har redan börjat. Sex. Byt kläder. Mitt på torget. Givetvis. Tre. Alfrescos karaokebar. Sjung varsin låt. Jag och David kör givetvis You´re the one that i want. Fyra. Dhani historia. Vi sätter oss rakt på gatan där vi står och lyssnar på Dhanis historia och Lollo och Bernie. Vi är på semester!Tre. Ner till stranden och vi passade på att slå ihop den med att gå in om Migross för att köpa varsin hemlig grej som vi sedan blandar ihop nere vid stranden till öppen eld och livemusik.  Trötta. Går och lägger oss! Vi är på semester!Dag två vaknar vi. Äter frukost som ingår i priset och jag hinner springa om köpa skor jag kollat ut. Sex timmar hem. Givetvis hinner vi in om STARBUCKS och god lunchrestaurant.

Show på kvällen. Nerskuren tack vare fotbollen. Det tackar ett smått förlamat team för. Underbart.

Av Elin Ahlberg - 29 juni 2008 17:36

Jag har så mycket att skriva om vår underbara resa till Marmaris. Det har hänt så mycket. Klädbyte mitt på stan föjlt av karaoke i killkläder.


Ödets tärning.


Oj vad jag har mycket att förtella. Men jag hinner inte nu. Tvättis ska fram. Jag skriver mer senare i aften. En heluppdatering. Men fy katten var roligt vi har haft det!

Av Elin Ahlberg - 27 juni 2008 22:02

Vi har precis kört show!

Inatt kör vi till Marmaris!

Ska bli himla kul!

Nu ska jag hem och sova lite!

Av Elin Ahlberg - 27 juni 2008 09:24

För tillfället är jag och Louice inne på Vattenmelon och färskpressad apelsinjuice. Så billigt så det nästan är löjligt och därför blir det väldigt lätt ett beroende. Tänk vad många som varit alkoholister om sprit hade kommit från kranen. Det är mysigt att på morgonen kämpa med åtta apelsiner och sedan njuta av ett stort glas med härliga C-vitaminer.

 

Träningen igår gjorde mig gott. Jag hade till och med extraenergi för att springa fem minuter mer. Föreställning innehöll många misstag av mig men trots det hade jag väldigt kul!


Idag känner jag mig pigg och glad. 


I natt kör vi till Marmaris! Wihi! Det ska blir hur mysigt som helst att klockan fyra i natt köra iväg över begen. En resa på ca sex timmar. Roadtripp! Vi ska shoppa och mysa och ha det underbart. I need! Nu är vi sådär härligt spontana igen. Även fast jag nog får säga att jag varit på gränsen till FÖR spontan denhär veckan. 


Nu ska jag snart ut och sola lite innan vi åker till jobb för att ha ministarsövning.  
Av Elin Ahlberg - 23 juni 2008 21:56

VÄLDIGT BRA föreställning ikväll! Jag älskar att ha folk man känner i publiken! Helt underbart! Imorgon är det Teenidol igen. Det känns som det var igår! Tiden flyger iväg!


God natt. Jag däckar snart!

Av Elin Ahlberg - 23 juni 2008 19:22

Nu kör vi på fyra igen!!!

Ikväll kommer 19 pers från Hane och tittar på oss!

Det känns väldigt skoj!

Nu ska jag gå och sminka upp mig till 80ś. BLUE EYESHADDOW! :)

Jag har framkallat massa bilder som pryder hela mitt rum. Om ni har bra bilder hemmifrån får ni hemskt gärna mail de till mig så jag kan framkalla de med!

Peace out!



Av Elin Ahlberg - 22 juni 2008 12:03

Jag vill inte köra på tre idag igen. Det är inte kul!


Erik är fortfarande sjuk! Aa! Stackaren!


Det blir till att repa hela dagen! Hm...


Jag och Louice har precis varit och lämnat in bildentill framkallning och vi får dem redan i morgonbitti. Det ska bli så kul att pryda hela väggen med bilder!


Ok, lets rep!

Ovido - Quiz & Flashcards