Alla inlägg under november 2006

Av Elin Ahlberg - 29 november 2006 20:56

Nu visar jag emelie hur man bloggar!

Av Elin Ahlberg - 29 november 2006 16:32

Ja, det blir lite många inlägg nu men jag har lite grejor jag vill få ur mig. Jag bestämde mig igår för att ringa till vikariepoolen för att se om jag kan få vicka lite på skolor till våren som jag verkligen ser fram emot att få göra.Jag tog mod till mig och när jag kom fram och fick prata med en dam vid namn Ritha började vårt samtal såhär:- Vad har du för erfarenhet av att jobba med barn. - Jag har aldrig jobbat med barn i grupp men jag har varit barnpiga väldigt mycket och jag har uppträtt en hel del för barn. - Jag är ledsen men vi vill ju att sökanden ska ha erfarenhet. Då brast det för mig. Jag tollererar inte att någon ska bedömma hur passande jag är för ett jobb pga hur mycket jag jobbat med det innan. Jag är av den åsik att man alltid ska träffa personen i fråga innan man dömmer. Så jag svarade snällt men bestämt: - Hur vill ni att jag ska få erfarenhet om jag aldrig ens får börja? Det var tydligen bra av mig för hon ändrade sig och gav mig ett möte nästa torsdag. Som sagt, ack den som ger sig!

Av Elin Ahlberg - 29 november 2006 16:24

Tänk om! Jag vågar knappt tänka på det. Men jag kan inte sluta! :)

Av Elin Ahlberg - 29 november 2006 16:05

Isch vad trött och yngklig jag har varit hela dagen. Jag har varit så förkyld, så förkyld och alla som känner mig vet att jag har en tendens att tycka lite synd om mig själv då. :)Det var i alla fall första morgonen som jag och Emelie vaknade upp som sambos. Det var riktigt mysigt! Vi kokade te och åt mackor och sedan var hon tvungen att åka till lägenheten och fixa det sista. Hon har inte kommit hem än så jag har spenderat min dag genom att blandat med lite ensemhet bara njutigt av att ta det lugnt och vilat upp mig. Jag har bokat biljetten hem till lördag och biljetten tillbaka på tisdag. Det får bli Swebuss denhär gången eftersom det var himla mycket billigare. Blev 279 fram och tillbaka. Det är vad en biljett med tåg kostar! Jag måste ju vara ekonomisk ibland.

Av Elin Ahlberg - 27 november 2006 09:49

Ojoj, så klart blev jag totalt nerslagen av en förkyllning så fort jag kom hem igår kväll. Jag kände det på mig hela dagen men hoppades in i det sista att jag skulle slippa. Men tji fick jag. Det är väl bara att bite ihop. Det kunde ju faktiskt varit värre. Jag åker hem redan imorgonbitti klockan 7:38 så det blev en kort visit denhär gången. Kommer i och för sig hem igen på lördag eftersom jag ska hem och stöpa ljus!På söndag sjunger jag i Svalöv klockan två för alla er som skulle vilja komma och titta.

Av Elin Ahlberg - 26 november 2006 11:22

Jag har fått jobb bakom scenen till Cabaret med Peter Jöback. Jag kan knappt vänta! Det ska bli så himla kul! Jag har dvd:n här framför mig som jag har fått och den måste jag sitta och titta på hela julen så jag lär mig föreställningen. :) WIHI!!! Jag fick reda på det igår och det var en bra avslutning på en rätt så jobbig vecka. Snart kommer min familj och mormor och hälsar på och det ska också bli superkul! Jag kokar gott kaffe nu och vi ska fika när de kommer hit. Sedan åker vi ner till Liseberg och går och ser på allt mysigt som finns där. Det är fint väder så jag tror det kommer bli en toppendag. Mycket folk dock men det får man ta. :)

Av Elin Ahlberg - 24 november 2006 15:42

Världen är fan helt sjuk! Var ska jag nu känna mig säker?

Av Elin Ahlberg - 21 november 2006 06:15

Underbar eftermiddag med Sofie och Räven! Fika först och sedan gick jag och Räven en stund i Nordstan! De är underbara!

Ovido - Quiz & Flashcards