Alla inlägg under november 2009

Av Elin Ahlberg - 30 november 2009 12:31

Gläd dig åt saknaden, ty den visar glädjen i vad som färgat ditt liv.

Av Elin Ahlberg - 30 november 2009 11:27

Nu sitter jag äntligen hemma i Skåne och andas frisk och lugn luft.

Tindra och jag har varit ute och promenerat. Kramat Ikka och Liam och sedan druckit kaffe hos mormor. Bra start på min korta men ack så fina visit. Nu ska jag träna lite och sedan ska jag sätta mig och klinka in lite piano till så jag har något att sjunga in när jag i tre dagar kommer sitta fast på Amorella.

Tjejträffa ikväll i Helsingborg och sedan var första dagen redan över!

Tiden, stopp!

Av Elin Ahlberg - 28 november 2009 11:24

Imorgon får jag komma hem till Skåne. Underbart. Jag har bara en kväll kvar på Gabriella.

Nu ska jag och Rasmus, trubaduren, jama lite i restaurangen vid pianot. Morgonrösten får nog värmas upp lite först. Eller jag tar lite kaffe istället :)

Ha en fin dag där ute!

Av Elin Ahlberg - 26 november 2009 14:33

Jag sitter och skriver upp alla folkhögskolor som finns rundom i vårt långa land. Jag har fått en konstigt längtan. Kanske hösten 2010. Vet vet?


Idag kan jag säga att nästa gång jag sitter på Marina kommer det vara vår sista kväll för denhär perioden. Yes! Då får jag komma hem lite. Packa om. Sedan åka igen.


And I'm feeling good!

Av Elin Ahlberg - 24 november 2009 14:18

Fem kvällar kvar sedan åker jag ner till Skåne en väldigt snabb med ack så behövlig runda. Det var inte i planneringen med återigen, vad är planneringen?

Jag ska andas frisk luft och lyssna på tystnaden.

Jag är ledig hela fyra dagar innan jag åker tillbaka igen och jobba i princip hela året ut.

Det blir inte ljust i Helsingfors förrän det börjar bli mörkt igen. Marina idag, så klart.

Jag frågade Moa för några dagar sedan om vi kanske skulle sätta oss någon annanstans. Hon såg på mig med smått panikslagna och förvånade ögon och frågade med darrande röst, vavavarför då? Jag hade inget bra svar på det och dagen därpå sågs vi på Marinan.

Av Elin Ahlberg - 20 november 2009 11:37

Jepp jag gjorde det. Jag tog hjälp av många med råd och visa ord men till slut var det jag som tog ett beslut som var otroligt svårt. Nu känns det bra och för denna minut har jag tagit rätt beslut. Har ingen aning om hur det kommer kännas nästa minut eller imorgon eller när våren kommer men det kan jag inte fundera över nu. Vem mår bra av det? Inte jag. Nu ska jag hålla mig fast vid glada tankar. 


Igår kom det överraskningsbesök på båten. Eller överraskning kanske kan vara att ta i men kryssande bekant. SkoJ!


Hanneke inväntar i infon nu för att dricka kaffe med mig på Waynes. Mörkt i Helsingfors idag med. Har de alltid natt i denna stad?

Av Elin Ahlberg - 18 november 2009 13:37

Hela livet går ut på att ta beslut. Beslut om att ta ett beslut och tar man inte ett beslut så är det ett beslut att inte ta ett beslut. Och sedan vill man ta ett annat beslut efter beslutet man tagit och då är det ett beslut till.

Av Elin Ahlberg - 16 november 2009 14:33

Himmel, himmel, HIMMEL!!!!!!!!!


Jag hoppar upp och ner!


HIMMEL!

Ovido - Quiz & Flashcards