Alla inlägg under juni 2009

Av Elin Ahlberg - 29 juni 2009 13:20

Jag vet inte varför jag inte skrivit på så länge. Det har aldrig hänt förr i min blogghistoria. Kanske är det för att jag inte haft något vettigt att skriva.

Av Elin Ahlberg - 16 juni 2009 12:16

Det är liksom komiskt. Om jag ska välja att se det på något sätt så väljer jag just nu att se det komiskt. Om det hade varit ett avsnitt i Simpson så hade de flesta skrattat. Jag skrattar inte. Inte just nu i alla fall. Inte alls. 


Jag och Isa har precis spelat in lite låtar och nu sitter hon här sidan om mig och ritar ett fodral och vi har det så mysigt. Värmeelementet är på full gång i uterummet och Isas ljuva toner klingar i högtalarna.


Snart börjar jag jobba. Skönt och ska bli kul! Längtar lite faktiskt. Det är bra! Nu ska jag vara social med tösen här jämte mig så börjar bli lite uttråkad :)  


Av Elin Ahlberg - 11 juni 2009 09:17

Hemma. It's over. Men inte med allt. Idag åker jag ner till Malmö och opererar ut min visdomstand. Är så nervös så jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. :( Längtar tills detta är över. 


Men sommaren har startat och jag ser fram emot den. Goodiegoodie.


Peace o...


Låt oss se om jag överlever detta... 


Now, peace out. 

Av Elin Ahlberg - 9 juni 2009 13:38

Det finns en rättvisa i denna världen. Ibland glänser den lite granna. Just nu gör den det. Jag njuter för fullo. Det är underbart. Nu har jag bara en kväll kvar. Igår körde vi utan Riina och likaså idag. Sjuk. :( 


Men som sagt, jag har bara en kväll kvar sedan får jag fara hem och bort från magneten som tar all min energi genom att helt enkelt inte ge någon energi överhufvudtaget. Konstigt. Men det är så det är.


Ut med visdomstanden sedan finns det inte fler minus i mitt liv. På ett tag :)


Det är monligt idag och jag orkar inte ge mig ut från båten. Men det gör inget. Sitter och surfar och har det rätt bra.


Skåne! 

Av Elin Ahlberg - 7 juni 2009 12:20

Så sitter jag här på Waynes då jag i Helsingfors är för näst sista gången den här säsongen. Det är nu bara tre kvällar kvar innan jag får fara hem igen. Sedan är det nytt team som gäller. Jag kommer saknar Riina så mycket. Både som vän och som kollega. Men tacka Gud för att jag får ett nytt team. Vissa saker jag har fått vara med om denna säsongen är inget jag önskar någon annan. I alla fall inte många. Men what doesn't kill you...


Jag är glad och tacksam för mitt jobb. Att få sjunga och få betalt för det är något jag aldrig kommer ta för givet och aldrig sluta vara tacksam för. Det är vad jag har försökt lägga fokus på och hitta styrka i. Andreas och Karoliina kommer vara precis vad jag behöver till nästa år. 


En härlig sommar, med eller utan sol, väntar på oss mina vänner.  

Av Elin Ahlberg - 3 juni 2009 13:12

Nu är det en vecka kvar av denna säsongen. Jag räknar ner dagarna. Ser med glädje fram emot mitt nya team trots saknaden av Johan, Tobias och framför allt Riina.  


Jag sitter på Waynes i Helsinki och har det faktiskt rätt bra. Gott kaffe och promenaden hit var i perfekt temperatur.


Nu ska jag be om påfyllning!

Ha en fin dag där ute! 

Av Elin Ahlberg - 2 juni 2009 16:14

Igår var det solsolsol. Idag är det regnregnregn. Mysväder med andra ord som jag har spenderat med mina nya och underbara program till mig Mac på Sjöfartsklubben på Söeder. :)


Nu ska jag gå och spaa och sedan slumra en lite stund innan jobb.


En kryssning gjord. Fyra kvar.

Av Elin Ahlberg - 1 juni 2009 10:40

Ett gammalt par dansar. Jag ser att mannen sjunger med i finska valsen. Kvinnan skrattar och säger något. Något som ser ut att göra mannen glad och han ger henne en puss. Så vill jag också ha det. Så vill jag också få det.


Idag skiner solen över Helsingfors och jag ska ut och sätta mig på däck och njuta av vårvärmen.


Idag kommer Riina. Jag, Matti, Micke, Riina och Camilla. Det kommer bli en skoj kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards