Alla inlägg under september 2009

Av Elin Ahlberg - 27 september 2009 12:12

Oj jag vet inte alls vad som hände här. Det kan har varit det att jag inte haft något att skriva om eller så har jag inte velat skriva om det jag haft att skriva om.


Jag har nu gjort halva tiden på denhär perioden. På söndag åker jag tillbaka till Skåne vilket just nu gläder mig. Marina hotell har besökts varje gång vi varit i Helsingfors. Det har blivit lite av ett hak.


Vi har haft en bra helg. Mycket folk och härlig stämning.


Jag vill åka till Island. Vem som helst som är sugen på att följa med får gärna tillkännage sitt intresse av detta. :) 


Nu anländer nog snart Moa och då ska jag ge mig på min andra kopp kaffe för dagen. En dag som började med tårar till So you think you can dance. Oväntat, rätt så. Men otroligt otroligt vacker dans med temat bröstcancer.


Vet inte om detta inlägget gjorde bu eller bä.

Av Elin Ahlberg - 12 september 2009 22:25

Nu har jag lagt upp musik.


Av Elin Ahlberg - 8 september 2009 10:07

Skulle man kanske skaffa sig en myspace? Hade jag vågat lägga ut min musik? Hade det varit någon som lyssnat? Hade det var någon som tyckt om vad jag skapat? Ska jag våga? 

Nu har jag kommit hem från min första period på båten. Mariella har varit bra och jag har trivts där. Är dock underbart härligt att vara hemma i Skåne igen. Jag älskar Skåne och trivs så bra här. Jag har mer och mer förstått det.


Nu ska jag snart ner till Liz för att köra henne till Lund sjukhus idag igen. I morgon är sista dagen och då hoppas jag att alla håller tummarna för att det ska ha hjälpt.  


Har har det rätt så bra för tillfället tycker jag. Kommer bli mycket jobb under året vilket är rätt skoj och jag ser fram emot det. Hoppas givetvis på lite mer besök än förra gången. Även fast fars släktsida gjorde rätt för sig :) 


Oh, på tal om fars släktsida. På fredag bär det av till sommarstugan för att fira farfar som fyller år. Mysigt. 

Och nästa fredag är det Uppsala! 

Sedan hoppar jag på båten igen. Hoppsan vad tiden går fort!

Jag hinner nog koppla upp mina små studiogrejor på mitt rum och börja med något vettigt :) 


Ikväll Malmö med fika och planering! 

Av Elin Ahlberg - 2 september 2009 14:07

Ibland är det klockrent. Då tänker man, jaha, det var såhär det skulle vara. Då går allt enligt livsschemat. Om det finns ett livsschema. Man känner tacksamhet och uppskattar ödet. Om ödet existerar. 

Ibland känner man på sig att det var någon som gick fel. Någon som man borde fixa till och ändra. Ordna upp så att det blir som det skulle vara. Jag vet inte om det ligger i vårt ansvar men om man vet att något är fel ska man inte göra det rätt då? Eller i alla fall försöka?

 

Vem vill ha stolthet när man kan få den man vill ha? Vad ska jag med värdighet när jag kan ha det bra?  

 

Jag har det bra på båten och och vi har det så mysigt! Ska dock bli skönt att på söndag gå av och komma hem ett litet tag. Blir nog dock utdragning av visdomstand igen. Attans vad ont jag haft.  

 

Peace out! 

Ovido - Quiz & Flashcards