Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Klockrent

Av Elin Ahlberg - 2 september 2009 14:07

Ibland är det klockrent. Då tänker man, jaha, det var såhär det skulle vara. Då går allt enligt livsschemat. Om det finns ett livsschema. Man känner tacksamhet och uppskattar ödet. Om ödet existerar. 

Ibland känner man på sig att det var någon som gick fel. Någon som man borde fixa till och ändra. Ordna upp så att det blir som det skulle vara. Jag vet inte om det ligger i vårt ansvar men om man vet att något är fel ska man inte göra det rätt då? Eller i alla fall försöka?

 

Vem vill ha stolthet när man kan få den man vill ha? Vad ska jag med värdighet när jag kan ha det bra?  

 

Jag har det bra på båten och och vi har det så mysigt! Ska dock bli skönt att på söndag gå av och komma hem ett litet tag. Blir nog dock utdragning av visdomstand igen. Attans vad ont jag haft.  

 

Peace out! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Ahlberg - 3 maj 2010 12:16

Nu är jag igång och bloggar på http://www.elin-louise.alskahelsingborg.se/ VÄLKOMNA! ...

Av Elin Ahlberg - 1 maj 2010 09:59

Nu är det dags. Jag kommer, i alla fall på ett tag, inte skriva på denhär bloggen mer. Där med inte sagt att ni inte kommer kunna följa mig om ni har lust till detta. Jag kommer, på måndag, börja blogga på alskahelsingborg.se. Det hade gjort mig så...

Av Elin Ahlberg - 26 april 2010 08:33

Jag gick upp tidigare än vad jag behövde denna morgon för att hinna ringa två viktiga samtal innan jag beger mig till Göteborg. -Jag är tyvärr inte anträffbar för tillfället men lämna namn och telefon... -Personen du söker är på tjänsteresa och k...

Av Elin Ahlberg - 24 april 2010 14:00

Isa och Liam, min prins och min prinsessa, har sovit här inatt. När jag och Isa, halv elva, till slut väckte det minsta lilla yrvädret startade jag hans dag med frågan:   "Ska du sova hela dagen Liam?" Svaret blev men världen största smile: "...

Av Elin Ahlberg - 22 april 2010 14:48

Min fina Linda. Mina tankar är med dig! Jag älskar dig. Kära stora lillebror har nu införskaffat sig med mycket möda och stort besvär ett sånthäring körkort. Jag är överlycklig och så glad för hans skull. Lite för min egen del eftersom han har l...

Ovido - Quiz & Flashcards