Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Elin Ahlberg - 2 juni 2008 10:47

Jag funderade innan på vad mycket roligt jag hunnit med sedan studenten. Jag har aktivt jobbat på att göra roliga och spännande saker.


Direkt efter TRÅKIGT sommarjobb efter studentdagen tog jag mitt pick och pack och flyttade upp till Göteborg för att gå förberedande på Dansforum. Jag frågade då min vän i AfterDark om Rondo behövde hjälp på deras krogshow. Jag fick träffa restaurangchefen och fick jobb som värdinna. VÄLDIGT ROLIG säsong där vi partajjade och hade det gott. Jag trivdes inte riktigt på Dansforum. Vad gjorde jag då?


Jo, innan andra terminen började hoppade jag av men fick jobb som kostym och rekvisitaassistent på musikalen Cabaret som då kommer till Rondo. Därför blev jag kvar ytterligare några månader i den mysiga stad där det ständigt regnar.


När Cabaret var över visste jag inte riktigt vad jag skulle ta mig för. Jag reste en sväng till Indien för att hälsa på min kära far och ha det härligt. När jag kom hem hade jag ett val att ta. Antingen jobb på Vhen inom hemtjänst eller till USA för att hälsa på mina vänner och jobbar på receptionist. Vad valde jag där? Det var ett stort beslut för mig att ta men jag valde USA. Där befann jag mig några veckor.


När jag kom hem spenderade jag mycket till i Stockholm och repade till ett annorlunda upplevelse. Men man lär sig alltid något.


Skånetrafiken väntade när jag kom hem. Ett jobb som jag faktiskt trivdes riktigt bra med. Underbara arbetskollegor även där. Mycket bra tid.


Min korta tid på Wallmans i Malmö gav mig tipset om att söka Suwning och det gjorde jag. Jag har alltid drömt om att jobba som showartist utomlands.


Därför sitter jag nu här, i Turkiet och har det underbart bra.


Tid för lunch om ett slag. Trött. Fortfarande lite hängig men på bättringsväg.

Ovido - Quiz & Flashcards