Alla inlägg under februari 2009

Av Elin Ahlberg - 1 februari 2009 20:35

Så vad har hänt idag sedan jag skrev?

Jo, jag har gjort audition men gick inte vidare.

Jag har träffat Louice och lunchat.

Och jag har suttit på akuten men min visdomstand som jag har en stor infektion i och som inte får plats. Pencilin och starka värktabletter. Grattis.


Skitdag men med Louice som ett underbart inslag. Tur det. Annars hade jag klippt ut denna dagen ur min kalender.


Nu ska jag och Madeleine titta på Beck!


Imorgon ska ta mig tusan bli en bättre dag!


God kväll!

Av Elin Ahlberg - 1 februari 2009 08:16

Nu har visdomstandvärken börjat igen. Vaknade inatt och hade så fruktansvärt ont. Sedan lyckades jag till slut somna om men har haft feber och nu har jag precis lika ont. Inte alls kul med tanke på att jag ska på audition och då vill man vara fit for fight.


Jag kommer om en timme att få träffa Louice igen. Wihi!


Detta är redan fjärde dagen på min ledighet. På torsdag flyttar jag över till Claesbas. Det kommer bli spännande. Jag är överlycklig att jag valde att bli kvar i Stockholm denhär första ledigheten. Nu får vi se vad som händer nästa gång jag går av båten. Jag har ingen aning. :)


Madeleine är redan uppe och meckar med mat och grejor. Skönt att slippa smyga ut ur lägenheten. Jag har varit uppe sedan lite efter åtta vilket givetvis gör att jag nu sitter och väntar på att få gå. Men hellre för mycket tid än för lite.


Jag borde känna mig mer nervös än vad jag gör. Eller borde och borde, men det är konstigt att jag knappt känner någon nervositet över huvud taget. Fast det är skönt att slippa. Det brukar alltid komma lite precis innan och det räcker och blir över. Nervositet är något jag kan leva utan.


Förväntan och förhoppning och spänning däremot är något helt annat. Det känner jag för hela livet.


Nej nu börjar det närma sig en lagom tid för mig att ge mig ut i kylan. Det blir massa tidsfördrivsskrivning såhär på morgonkvisten. Kanske den som blir det absolut bästa :)


Ha en fin söndag alla ni där ute. Om ni får möjlighet, så vila. Det är faktiskt det som söndagen är till för.

Ovido - Quiz & Flashcards