Alla inlägg den 10 september 2008

Av Elin Ahlberg - 10 september 2008 13:18

Såhär långt hann jag mala på svenska innan han förstod att det är nog inte lönt att prata turkiska med denhär bruden.


"Du är turk. Jag är svensk. Du pratar turkiska. Jag pratar svenska. Du förstår inte mig och jag förstår därför inte dig."


Det fick honom att hålla tyst, sluta tvinga mig köpa yoghurt som inte såg fräsch ut och låta mig köpa en glasflaska mineralvatten istället.

Av Elin Ahlberg - 10 september 2008 09:44

Idag ställde jag klockan för första gången på väldigt länge. Jag och Stina promenerade bort mot hotellet där min familj ska bo. Kom inte hela vägen dit men nu vet jag ungefär var det ligger. Efter njöt vi av en god och uppfriskande frukost bestående av avokadoknäckemackor, juice och granatäpple som tyvärr fick ett tråkigt slut. :) Jag vill inte skriva mer om det.


Nu ska vi bege oss bort till Adora och sola och bada lite.


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards