Alla inlägg under mars 2009

Av Elin Ahlberg - 14 mars 2009 12:40

Oh my, vilken underbart roligt showkväll vi hade igår. Det var så mycket folk och de var verkligen helt inne i det. Stod och hoppade och sjöng med i sista setet. Jag tackar mig själv för att jag verkligen lärt mig de fisnka texterna så man känner att man kan vara med. :) Här är mycket finnar. Det blir verkligen perfekta kvällar för mig. Jag får börja med sånt som jag känner mig säker på, typ vals och lite jazz och sedan under kvällen utvecklar det sig till lite mer utmanande disco och poprock. Precis så att det känns sådär lagom utvecklande.


Nu sitter jag på Café Brasco och surfar lite. Jag kom igång med träningen igår och funderar på att fortsätta på den banan idag. Marc kommer i kväll och ska köra show med oss nu i tre turer. Nytt folk hela tiden. Men det är bra att köra med olika människor hela tiden. Man hinner inte bli bekväm. Jag älskar att jobba med nya människor.


Igår sa vi hejdå till vår Kryssningsvärdinna Hanneke som nu ska åka ner till Guatemala och jobba. Tråkigt att hon åker. Hon är en underbar person som gett mycket stöd och glädje sedan jag började här. Jag önskar henne verkligen all lycka till på hennes äventyr.


Nu beger jag mig ner till båten igen! 

Av Elin Ahlberg - 13 mars 2009 13:36

Jag sitter på Skatta och har precis tränat. Det behövde jag. Skönt att vara igång igen. Nu ligger jag och slappar i en soffa med datorn i famnen och ska snart bege mig tillbaka till båten för att repa. Det blir mycket av den sysselsättningen när man har olika killar i teamet typ hela tiden.


Sitter och lyssna på Spotify. Himmel vad glad jag är att jag fick det. Hur bra som helst. Där finns verkligen all musik. Just nu lyssnar jag på Göran Fristorp. :)


Jag längtar efter ett piano. Jag skulle så gärna vilja ta med mitt digitala upp hit till båten men det är så stort att jag inte tror att jag kommer kunna få plats till den och kunna förvara den på något bra sätt.

Men mitt digitala piano var en tusans bra investering. När jag hittar mitt eget boende kommer det blir toppen.


Nu ska jag snart packa ihop mig här och dra mitt tillbaka till Gabriella.


Peace out!

Av Elin Ahlberg - 12 mars 2009 23:38

Nu var vi igång igen. Finsk artist på båten idag vilket gör att vårt schema blir ändrat. Senare :) Haha, jag skulle kunna somna stående just nu. Men.. smile :)

Skriver mer imorgon på Sjöfartshotellet.

Showtime! 

Peace out!

Av Elin Ahlberg - 12 mars 2009 09:17

Igår hade jag det underbart fint inne i stan med Martin. God mat och gott sällskap. Det blir en fin kväll.

Varför räcker inte tiden till allt man vill göra? Varför kan man inte vara på två ställen samtidigt?


Idag kommer jag gå på båten. Känns kul och skönt men lite underligt. Men så känner jag med det mesta. Det ska bli kul att sjunga igen. Kul att träffa de flest och, ja, bara ha det allmänt bra.


Letar boende och letar boende. Går lite sådär. Men jag tar det lite som det kommer.


Nu ska jag se om jag kan dricka lite kaffe, få ihop min väska och sedan ge mig ut i snö för att landa på en varm och trygg båt :)


Ibland har man det bra!


Av Elin Ahlberg - 10 mars 2009 08:32

Men ojojoj vilken trevlig kväll jag och Johan hade det på stan igår.

Första stoppet blev något gammeldags café med snabb kvällsmat för att ladda och sedan bar det av till Berns.

Roast på Berns med Marcolioo.

Himla skoj faktiskt. Petra Mede växer i mina ögon. Men grymma var dom. Ska bli intressant att se hur detta funkar på kanal 5. Mycket spännande.

Efter tog vi ett glas vin och fick äran att lyssna till livejazz. Som vi sa, vilken lyx att sitta och lyssna på live musik. Vi kom på att det var måndag. Schlagerkväll på Viktoria som vi så länge pratat om att besöka. Så det bar av dit och vi hade en himla skojjig kväll och fick träffat många trevliga och härliga människor.


Nu vaknade jag alldeles för tidigt då jag tror att Thomas grannar ägnade sig åt vuxengöra i väggen sidanom. Men det gör inget. Det snöar utanför mitt fönster. Jocke, du sa ju att det inte skulle bli kallare igen :)


Tack min fina familj för veckan hemma då ni tagit hand om en sjukling. Jag älskar er.


Nu ska vi se om dagen snart vaknar här. Jag drar mig lite för att ge mig ut men skulle behöva inhandla lite saker inne i stan. Förlängningssladd och högtalare och lugtfuktare till båten. Lika bra att ha det gjort.


Jag är glad. Jag trivs i Stockholm. Skulle så gärna vilje ha något eget. Letar och om ni letar till mig och springer på något väldigt bra så hör av er till mig fortast möjligt tack.

Av Elin Ahlberg - 9 mars 2009 09:19

Idag åker jag tillbaka till STHLM efter en veckan där jag inte fått gjort en tiondel av vad jag ville. Sjuk måndag till lördag gjorde att schemat gick i kras. Tråkigt. Men man kan inte göra något åt det.

Jag får helt enkelt göra allt det jag vill när jag kommer hem nästa gång.


Jag är nu inne på fjärde säsongen av Prison Break. Jag lovade mig själv att inte börja på sist säsongen förrän jag var på väg upp till Hufvudstaden men det löftet gick inte att hålla tyvärr. :)

Wentworth Miller - My Lord!!!


Mot Stockholm!

Av Elin Ahlberg - 8 mars 2009 10:03

...Igår hade jag, Madeleine och Linda en mysig

gettogetherkvällmedersomjagalltidkommerhavidminsid
a.

Underbart!

Isa fyller idag sju och därför ska hon firas klockan ett. Fram tills dess ska jag spela piano och spela piano och spela piano. :)

Imorgon åker jag tillbaka till Stockholm. Det ser jag fram emot och det känns bra!

Skriver mer sedan för nu vankas det frukost!

Av Elin Ahlberg - 6 mars 2009 20:18

Då var begravningen över. Skönt. Gick bättre än vad jag trodde. Alltid skönt när man gör något som känns jobbigt innan men som sen blir liksom... bra.

Men efter var jag slut som sista ordet i eftertexten. Jag i princip däckade när jag kom hem igen. Idag har jag inte fått mer gjort är föregående fyra dagar. Nu får det räcka med att vara sjuk. Imorgon ska jag spendera lite pengar. Isa fyller år på söndag så jag ska hitta något klockrent till henne. Lite kvalitetstid med min bror samtidigt. Det kan ju inte blir bättre.


Kvällen kommer jag spendera med Linda och sedan ansluter Madeleine. Det bli med största sannolikhet Andra chansen på SVT.


Nu återgår jag till Så ska det låta! :)

Ovido - Quiz & Flashcards