Alla inlägg under mars 2008

Av Elin Ahlberg - 6 mars 2008 20:01

Idag har jag varit igång från åtta på morgonen till nu, nio på kvällen. Kan erkänna att jag känner mig lite mör i kroppen. Har precis fått våra Mp3 så nu måste jag öva stämmor hela kvällen... Goden natten. 

Av Elin Ahlberg - 6 mars 2008 06:55

Morgon. Verkligen trött idag. Brukar jag inte vara. Ska snart bege mig ner till Yogan. Kommer nog vakna till liv snart.

Långa dagar. Men kul! Igår började vi repa den första familjeföreställningen. Mycket dans. Svårt. Men återigen, utmaning. Kände mig lite som spagetti. Måste "tuffa" till mig lite.


Glömt, galen!


Av Elin Ahlberg - 5 mars 2008 11:38

Föregående dag var som sagt ledig. Vi tog en slappeförmiddag vid poolen och efter lunch åkte vi in mot Side och gick på stan och orienterade. Stor skara yrandes runt, det var inte mycket som blev handlat för min del. Fick tag i det viktigaste i alla fall, solskyddsfaktor och solglasögon.

Kvällen innehöll film. Slutade med att halva sällskapet sov, eller jag och Johannes i alla fall. Där tog batteriet slut.

Nu är det ny vecka och nya tag. Väntar på lunch och efter det är det danspass. Holiday hits. Ljuger om jag säger att det inte kommer bli en utmaning för mig. Men vem har dött av att känna lite prestationsångest och oro? Jag ser fram emot det i alla fall och det är det viktigaste. Sen får vi se vad resultatet blir.  

Kvart kvar till mat. Glöm inte tvätta händerna...

Av Elin Ahlberg - 4 mars 2008 00:52

Ajaj vilken rolig kväll. Massa dans. Nu ska jag och Louice däcka.

Av Elin Ahlberg - 3 mars 2008 16:56

Imorgon är vi lediga hela dagen. Då kommer det komma en uppdatering på vad som sker för er som är nyfikna.

Med tanke på morgondagens lugn kommer denna kväll spenderas med vin och dans. Kul att få klä upp mig lite och inte glassa runt i mjukisbyxor här hela dagen. Även fast det är himla mysigt. Trivs och har det väldigt bra. Kommer på mig själv ibland med att tänka ;


"Jag är här och jag vill vara här. Jag kommer vara här och det kommer jag vilja." ... eller nått. :)


Ha en fin måndagskväll alla där ute och kramas med varandra. Det mår i alla fall jag himla bra av.

Av Elin Ahlberg - 1 mars 2008 19:16

... vårt lag kom sist...

Av Elin Ahlberg - 1 mars 2008 18:02

Vi ha nu lyckats ta oss igenom björnshowerna. Attans vad bra det kommer bli! Är så stolt över mitt team.


Ikväll beskådas Melodifestivalen. Börjar inte förrän klockan är nio här så nu ska jag slappa lite och taga mig en dusch och invänta Louice som antagligen just nu gör det samma.


Imorgon är det söndag och dagen efter det är det måndag och då har jag varit här i en vecka. Det går inte riktigt förstå hur snabbt dagarna flyger förbi. Tisdag är vi lediga och då är det nog nästan alla som bestämmer sig för att gemensamt ta en taxi bort till stora supermarket för att inhandla saker som behövs. Bland annat solglasögon och mössa. Konstig komb.


Jag kan säga att trots min överviktiga packning har jag inte tagit med allt jag behöver. Här var kallarna än var jag förberett mig på så varma, mysiga koftor som hänger hemma i klädgadroben är saknade.

Ovido - Quiz & Flashcards