Alla inlägg under mars 2008

Av Elin Ahlberg - 19 mars 2008 22:09

Det är överkurs för en Norrlänning. Johannes om att lista ut var i Skåne Fredrik kommer ifrån.

Du är Barbie i en Fes. Loucie om min outfit i söndags som bland annat innehöll Eriks Fes.

Du ska inte dans som Lollo och Bernie. Min, icke medvetna, pik till Eriks dans.

SÅ kör vi det tre gånger. Det blir... tre gånger. Koreograf om antal...


Ytterligare en dag över. Tiden går nästan lite för fort. Önskar jag hade haft något kul att skriva men just nu ser dagarna rätt så lika ut. Den nya föreställningen är himla kul att köra. Det är mycket musik som passar mig och mycket humor. Publikfrieri kallas det och det är vad jag gillar.

Imorgon börjar dagen med powerwalk och sedan är det... rep... :)

Av Elin Ahlberg - 18 mars 2008 22:21

Lång dag. Har inte haft ro till att lägga mig när vi väl fick ledigt. Det är så mycket jag vill och borde hinna när vi väl har fri tid men då är det stämmor som behövs repas. Därför blir klockan en hel del innan jag lägger huvudet på kudden. Dagen har varit bra. Vi har börjat med den nya föreställningen. Bra koreograf. Roliga låtar. Allt är super!


To good to be true.


Måste sova.


God natt.

Av Elin Ahlberg - 18 mars 2008 12:47

Boing boing, hennes röv går upp och ner. Haha, det ska verkligen bli intressant att gå på denna danslektion och se vad koreografen har tänkte sig med denna låt. Spännande!


Av Elin Ahlberg - 17 mars 2008 21:37

Återigen har jag fått uppleva en helt magisk ledig dag. Vaknade dock för tidigt men låg kvar i sängen och slappade med datorn i knät så det var rätt skönt.

Åt god frukost och låg vid poolen fram till lunch. Därefter tog vi taxi till Manavgat och fick handlat lite av det som vi kände att vi behövde. Vi var hemma precis i lagom tid till middagen. Kvällen skulle egentligen bestå av film men vi blev kvar på rummet och lyssnade på musik och enbart slappade. Fin dag. Nu börjar en ny vecka och jag tar nya tag.

Ps.

Av Elin Ahlberg - 17 mars 2008 08:22

Lite bilder. Mor önskade.


1. Hela gänger i väntan på Schlager. Nära på att vi missade hela kalaset där. Tackar Sofia som i alla hast for iväg för att fixat kanalen.

2. Jag och Louice. Black and white. Det är vi det.

3. Johan och Johannes. Uppklädda och snygga.

Av Elin Ahlberg - 17 mars 2008 07:55

Igår blev det sent. Satt och gottade oss där nere. Alla klädde upp sig fast vi bestämt oss för att bli kvar på hotellet. Det är ju som sagt inte varje dag vi får tillfälle till att bära något annat än träningskläder. Vin och prat och dans till bra musik med underbara människor. Inser verkligen hur lyckligt lottad jag är. Det blir sent dock. Men vad gör det? Gå och lägga sig när alla andra stannar uppe hade varit stört omöjligt. Det får bli några hektiska veckor till här. Sen, när vi fått koll på showen och säsongen rullar på, kommer vi kunna ta igen oss så gott som varje dag. Längtar tills vi är fulltaliga í vårt team och tills vi sätter varje litet steg.

Klockan är bara nio. Jag kunde inte sova längre trots ledigheter. Ligger kvar i sängen och väntar på att frukostbuffén ska öppna. Manavgat väntar. Jag hade helst stannat kvar på hotellet hela dagen men jag måste in till stan eftersom nästa tillfälle inte blir förrän om ytterligare en vecka. Dagens plan är dock slappning hela dagen och vi far nog inte in förrän eftermiddag.

Tack ännu en gång för alla kommentarer. Blir lika glad varje gång!

Av Elin Ahlberg - 16 mars 2008 19:49

Då var ytterligare en vecka avklarad. Idag är det söndag vilket betyder, dagen före ledig dag. Hurra!

Igår bettade vi på melodifestivalen. Vem satte sex första rätt och kom tvåa och vann 300 spänn? Jo det gjorde jag. Med tanke på att jag bara slängde ut bidragen på Eriks lista utan någon vidare eftertanke var det endast på tur som jag nu sitter med dessa penga i börsen. Fint! Imorgon förvandlas dessa Lire till en klocka!


Nu är jag snart färdigsminkad och på väg ner mot baren.


Fint avslut på denna och bra början på nästa vecka önskar jag er!

Av Elin Ahlberg - 15 mars 2008 19:07

Jajjemen. Imorgon uppträder vi för varandra. Vi har precis suttit hos Erik och repat. Jag orkar inte vara nervös. Det får gå som det går. Ska faktiskt bli kul!


Ikväll är det gemensam melodifestivalkväll. Givetvis frivillig, men vem kommer inte sitta bänkad där nere vid niotiden?  Nu ska jag göra mig lite festivalfin. Här betyder det;

"Att inte har träningskäder på sig."

Ovido - Quiz & Flashcards