Alla inlägg under mars 2008

Av Elin Ahlberg - 15 mars 2008 12:37

Vi har precis fått det sista på Celebration så nu är en föreställning till klar. Eller vi har benat igenom den i alla fall. Nu hoppas jag bara att i alla fall hälften sitter. Men av erfarenhet vet man ju aldrig.

Kaffe får världen att gå runt. En kopp till hinner jag nog innan vi börjar igen.

Av Elin Ahlberg - 14 mars 2008 17:46

Lång dag. Fått mycket gjort. Börjar dock oroa mig för hur mycket som faktiskt stannar kvar inne i skallen. Det bara matas och matas och matas.

Sånglektionen med Monika gick helt fantastiskt bra. Bestämde att jag ska börja sjunga för henne när jag kommer hem i november. Superkul!

Vi samlas igen om 30 minuter. Obligatorisk filmvisning samt, vad jag anar, något spännande som sker.

Känns fortfarande lite tråkigt att vi inte har fullt team än men förhoppningsvis kommer vi veta vad som händer imorgon. Jag är inte orolig men lite ännaklämd. Jag vill så gärna veta hur det kommer bli. Men bra, det kommer det vi i vilket fall som.


Jag har gett mor adressen hit så det är bara ringa och fråga henne om ni (jag hoppas) vill skicka brev till mig.  


Nu åker kjolen på och sedan traskas det ner i baren.


Ha en fin fredag, för det är väl fredag idag? :)

Av Elin Ahlberg - 14 mars 2008 07:10

Tack för alla kommentarer!

Om ni visste vad glad jag blir och vad jag behöver det!!!

Av Elin Ahlberg - 14 mars 2008 07:07

Efter stor förfrågan kommer jag med glädje springa ner till receptionen och få information om adress hit! Gör det direkt!

BREV!!!

Av Elin Ahlberg - 13 mars 2008 08:34

Åska igår. Åska utan dess like. Har aldrig sett på maken. Vi släckte alla lampor och låg i soffan och beskådade, jag citerar,


Naturens skådespel. 


Borde ha lyssnat mer på stämmorna men jag tror jag fick in ytterligare lite till i mitt fullproppade huvud. Snart sånguppvärmning och sedan börjar dagen med dans.


Celebrate good time, come on!!!


Av Elin Ahlberg - 12 mars 2008 18:34

Amen ge mig en säng. Jag har varit igång sen åtta i morse och dagen är inte slut förrän om två timmar. Men fy vad kul vi haft idag. Helt fantastiskt koreografi. Jag längtar tills vi får se vad vi ska ha på oss. Nu kör vi After Ski! Jag kommer spela tönt i detta numret och töntarna fick ledig i 20 minuter.

Familjen Gittner, jag längtar så tills ni kommer ner och ser på mig stå där på scenen. LÄNGTAR!

Imorgon kväll är jag ledig! Eller egen reptid heter det ju. Skönt!

Nej, nu får Isdrottningen återgå!

Ps.

Av Elin Ahlberg - 11 mars 2008 21:47

"Jag är nog den ocoolaste personen jag känner"


Haha, klockrent.

Av Elin Ahlberg - 11 mars 2008 20:43

Idag har jag haft en halelulja moment. Stavas det så? Antagligen inte.

Jag har gått hos sångpedagog i åratal men aldrig att jag har fått så mycket av 40 minuter som jag idag fick av Monica. Jag och Louice hade sångtid tillsammans i eftermiddags och WOW! Nu känns just den föreställningen mycket bättre och jag kan nu se fram emot nästa. 60-talsmusik. I love. mycket teater och flört. Det jag gillar mest.

Ikväll har vi kört på scenen tillsammans för första gången. Lite skrämmande med tanke på att det sitter folk från Wallmans som tittar. Men mest skoj! Attans vad det inte lät perfekt men tusan vad kul vi hade och den känslan fick vi ut från scenen tror jag. Svårt som fan, om jag får svära. Nu längtar vi dock efter en bas.

Nu ska jag gå och lägga mig. 13 timmar idag och likaså imorgon... hm. :)

Ovido - Quiz & Flashcards