Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Elin Ahlberg - 21 mars 2008 17:55

Återigen tack för alla fina kommentarer jag får. Det är så kul att se att ni läser vad som händer och sker i livet mitt.

Just nu är jag så sminkade som jag någonsin varit. Bilder kommer snart, det kan jag lova. Kul. Vi har besök av väldigt duktiga "Makeuppare" som jobbat med ALLA. Avslutade precis sex veckor med Melodifestivalen. En ära att få bli sminkad av så duktiga personer.

Nu är klockan sju, skönt att hålla kväll kan man tänka då, men jag beger mig ner i danslokal för att kvällsrepa med mitt kära team. Uppsnoffsade och fina. Som sagt, bild kommer snart.

Av Elin Ahlberg - 21 mars 2008 13:30

Jag har extra lång lunch idag. Från 13:00-15:15. Inte för att jag ligger och slappar men det är rätt skönt att spendera ett slag själv på rummet. Samla tankar och varva ner. Jag sitter med stämmor på högsta volym i högtalarna i hopp om att de sätter sig om möjligt hårdare i hjärnan. Det är skönt att jag har rätt för det med tanke på hur många toner som vi ska sätta rätt. När vi väl är i gång med säsongen har jag ingen annan än mig själv att fråga och är det så att jag frågar är det antagligen för att jag inte kan och då kan jag inte ge mig själv något svar. Så är det med det. :)

Nu väntar jag på att Side ska gå ner till logerna och får sminklektion. Det ska bli väldigt spännande och kul. Kommer med största sannolikhet fotografera och lägga ut på bloggen i eftermiddag. :)

Tillbaka till att öva:


Nej så feit du har blitt. Ja, du har pina lagt på dig Gitt.

Av Elin Ahlberg - 21 mars 2008 06:53

Igår var en lång dag med avslutande kvällsrep. Vi är så gott som klara med ytterligare en föreställning. Den föll mig mest i smaken. Mycket humor och en hel del skönsång.

Innan middagen fick vi reda på att vi skulle få en andningsklass. Åsa som är här hos oss hela veckan fick uppgiften att få 40 spända (i kroppen) artister att bli lite avslappnade. Trycka på varandras fötter och konstiga ställningar, överraskande nog var det en tusan till go timme. 


Kvällen spenderades sedan med att visa varandra vad vi gjort med Casanovanumret. Roligt och se allas tolkningar och hur duktiga alla är. Extra kul är det ju givetvis efter vi, Sidegruppen, var nöjda med vår insats. Efter 13 timmars presterande däckade jag och Louice redan 22:00.


Jag lyckades med detta tack vara öronpropparna mina!


What side? Strong Side! :)


Nu är klockan snart åtta och min första danslektion börjar om 15 minuter. Känner mig glad och pigg idag även fast det blir tyngre och tyngre att komma upp från sängen på morgonen.

Ovido - Quiz & Flashcards