Alla inlägg under december 2007

!

Av Elin Ahlberg - 27 december 2007 13:16

Jag är glad!

:)

Av Elin Ahlberg - 26 december 2007 20:59

Glæder mig sådan til at høre dig synge!

Av Elin Ahlberg - 26 december 2007 14:52

Ett rum är inte färdigt förrän det givits ett piano.

Av Elin Ahlberg - 24 december 2007 13:36


Nu slussas de ut i julefriden och allt tack vare oss!

Av Elin Ahlberg - 23 december 2007 19:31

20 pers i mormors lilla vardagsrum. Mat intogs och skratt utlöstes. Julklappsrassel. Vilka regler har vi? Stefan la en klok kommentar.

"Varför skriver vi inte upp våra regler en gång för alla?" Bra idé. Men det görs nog inte. Jag fick en hand värmare. Passade mig bra.


Tog mitt eget rekord idag. 150 samtal.

Välkommen till Skånetrafiken, det är Elin.

Välkommen till Skånetrafiken, det är Elin.

Välkommen till Skånetrafiken, det är Elin.

Välkommen till Skånetrafiken, det är Elin....


Av Elin Ahlberg - 23 december 2007 08:39

Nu sitter jag på jobb igen. Ingen har kommit. Jag sitter här själv i mörkret och har det faktiskt rätt bra. Tåget var nästa fullständigt tomt och väl ute i mörka Lund rörde sig inte en människas själ. Allt som visade på att världen inte hade stannat upp var kråkor som tuggade i sig rester från en MCDonaldspåse.


Jag började på en ny låt igår. Jag tror den blev glad. Kan väcka minnen. Hos alla. Den ska jag sitta och spåna på under dagen.

Av Elin Ahlberg - 22 december 2007 18:53

Idag var jag nere i Malmö och inhandlade till slut ett digitalpiano jag länge velat köpa. Det står fint  i lägenheten inne i stan och det känns bra att vara ägare av detta ting.


Jag och fadern min körde in om en gård han är intresserad av. Helt fantastiskt. Det är dock tråkigt att detta inte hände för typ 10-15 år sen så jag kunde få lite mer nytta av det men jag kan ju faktiskt ha ett eget rum där ändå. Det kommer antagligen dröja några år till innan det verkligen blir av. Om jag känner faren rätt. Men attans vad mysigt där kan bli. Efter x antal månaders renovering. :)


I morgon är det lillejul. Jobb först sen firande med hela släkten alá mor. Mysigt. Sen var det helt plötsligt julafton. Jobb först och sen firande med hela släkten alá far. Komemr bli bra dethär. 


Pianot mitt, jag är på väg.  

Av Elin Ahlberg - 21 december 2007 16:21

Vissa grejor är bra att de händer. Nu har jag två låtar till klara som står skriva i mitt block.

Känner mig lite... hm, jag vet inte.

Ovido - Quiz & Flashcards