Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Elin Ahlberg - 21 februari 2008 22:39

Vaccinerades, trots brist på motivation och intresse av att åka hela vägen från Malmö till Helsingborg. Filippa hoppade på i Tågarp och vi hade en mysig dag på stan vilket gav stadsbesöket större värde. Nu är jag glad att jag gjorde det. Not polio här inte. Fick på vägen tillbaka den stora äran att färdas fram genom Skåneland i ett vikarierande pågatåg. Mycket fint och komfortabelt.


Jag förgyllde den utkastande tågvärdens dag idag när jag såg henne komma dragandes på sin väska mot Knutpunkten. Kände igen henne från förra veckan då vi fick se föreställning på tåget i form av utländska killar i 20-årsålder göra bort sig totalt. Replikerna var så grova att jag inte ens kan lägga dem i munnen min. Hon skötte situation galant och jag ville göra henne medveten om detta. Hon blev strålandes glad och då blev jag också glad.


Gick in om kundcentret och fick sagt hejdå till Thea som jag ev inte hinner se mer innan jag åker. Vi hoppas fortfarande på att kunna klämma in det i dagarna så jag håller en tumme för det.


Madeleine kom hit och underhöll mig. Korsord och sysysslor har fått mig lugn ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards