Alla inlägg den 19 februari 2008

Av Elin Ahlberg - 19 februari 2008 20:38

Mys hos Liz hela eftermiddagen. Mor min väntade redan där i fullt sjå med att mecka på matildas rum. Mormor tittade också in. Höll på att slå halv ihjäl sig i uterummet. Mormor, du skrämmer livet ur mig!

Bakades och fjantades. Liz är en riktigt MatLiz. Det har jag filmbevis på nu. "Och för att spara lite tid, har jag redan förberett detta".


Allt känns lite konstigt. Både psykiskt och fysiskt. Antar att jag får leva med den känslan hela denna vecka.  


Jag kommer sakna dig men jag har en perfekt grej som kommer påminna.


Imorgon jobbar jag min sista dag. Efter far jag iväg till Malmö och hjälper till att sjunga in lite barnlåtar. Ser jag fram emot. Hoppas få ett ex med mig hem. Jag stannar kvar över natten. Längtar redan.


Nu ska jag ta mig en kvällspromenad och sedan krypa ner till sängs tidigt då jag ställer min klocka på 04:50...

Av Elin Ahlberg - 19 februari 2008 08:40

Igår satt jag vid mitt digitala piano, Cubase satt sidan om i datorn och vi samarbetade rätt fint vi två. Nu väntar jag på ett mail med det fördigställda exet och sedan är det klart! :) Jag har skapat det helt själv. Nu ska jag göra fodral!


Vaknat cirkus 20 gånger i natt i fullständig febersvettning. Jag har yrat runder, kan dra mig till minnes att jag gick runder i rummet och satte mig vid pianot. Kan det vara denna undermedvetna oron av att vi två ska skiljas åt? Nu ska hon stå där själv, hela våren, hela sommaren och sen en bra bit in på hösten. Om det finns någon som kan barmhärtiga sig över  och smeka hennes tangenter med jämna mellanrum är det bara att knacka på.

Ovido - Quiz & Flashcards