Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

snälla låt detta vara en dröm.

Av Elin Ahlberg - 9 februari 2010 12:33

Jag drömde mycket inatt. Vaknade med andan i halsen och tackade för att det bara var en dröm:


Jag hade köpt mat i ett matstånd men fick ingen kyckling. Jag gick till en pizzeria precis sidan om. Knyckte lite bönröra i ett annat matstånd på vägen och väl framme beställde jag stekt kyckling. Han sa att han var tvungen att städa då hans far snart skulle vara tillbaka. Det tog en evighet men till slut hällde han smör i stekpannan och värmde filétbitarna i micron. Jag gick ut fly förbannad. När jag, efter att det mörknat, skulle gå tillbaka för att få mina förbaskade kycklingbitar var det helt mörk inne i köket. Jag gick runt och svor för mig själv i mörkret. När jag skulle gå ut genom dörren var den låst. Jag ryckte och ryckte i dörren samtidigt som jag skrek:

- Snälla, låt detta vara en dröm.


Sedan vaknade jag.

Vad kan detta betyda?


  • När man går på trotoaren och läser på en skylt "varning, rasrisk", går man över på andra sidan då?
  • Varför i hela fridens namn behövs en skylt på tågstationer där det står "förbjudet att beträda spåret"?
  • Vad menar de i Kina med skylten på en bro med texten "Caution, slip and fall carefully"?

Köp en get.

En familj med illa ställd ekonomi beklagade sig över hur trångt och eländigt de var tvungna att leva. Det fick då till svar, köp en get. Utan vidare ifrågasättning, till stor del pga deras desperation, gick de och köpte en get för sina sista besparade pengar. En stor fin gråmelerad get. Geten flyttade in och började lämna avföring och smutsa ner överallt. Nu var boendet inte bara litet utan luktade illa och var ofräscht. Mycket plats i det redan trånga boendet tog den också och familjen gick tillbaka och svor över hur mycket värre allt hade blivit. Vad skulle de nu göra? Svaret blev Sälj get. Desperation var nu, om möjligt, ännu större och familjen tog rådet som lag och sålde sin get. Helt plötsligt hade de så mycket plats. Hemmet luktade efter lite rengöring precis som det brukade och den platsen som geten hade tagit upp var nu fri.

Köp en get.


Läser han min blogg?

 
 
Tobbe Thalén

Tobbe Thalén

9 februari 2010 13:29

:)
Skönt att få skratta lite såhär runt lunch :)

http://xlntnoise.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Ahlberg - 3 maj 2010 12:16

Nu är jag igång och bloggar på http://www.elin-louise.alskahelsingborg.se/ VÄLKOMNA! ...

Av Elin Ahlberg - 1 maj 2010 09:59

Nu är det dags. Jag kommer, i alla fall på ett tag, inte skriva på denhär bloggen mer. Där med inte sagt att ni inte kommer kunna följa mig om ni har lust till detta. Jag kommer, på måndag, börja blogga på alskahelsingborg.se. Det hade gjort mig så...

Av Elin Ahlberg - 26 april 2010 08:33

Jag gick upp tidigare än vad jag behövde denna morgon för att hinna ringa två viktiga samtal innan jag beger mig till Göteborg. -Jag är tyvärr inte anträffbar för tillfället men lämna namn och telefon... -Personen du söker är på tjänsteresa och k...

Av Elin Ahlberg - 24 april 2010 14:00

Isa och Liam, min prins och min prinsessa, har sovit här inatt. När jag och Isa, halv elva, till slut väckte det minsta lilla yrvädret startade jag hans dag med frågan:   "Ska du sova hela dagen Liam?" Svaret blev men världen största smile: "...

Av Elin Ahlberg - 22 april 2010 14:48

Min fina Linda. Mina tankar är med dig! Jag älskar dig. Kära stora lillebror har nu införskaffat sig med mycket möda och stort besvär ett sånthäring körkort. Jag är överlycklig och så glad för hans skull. Lite för min egen del eftersom han har l...

Ovido - Quiz & Flashcards