Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Elin Ahlberg - 14 februari 2010 15:03

Väldigt nöjd medm in audition för Wallmans idag. Man kan alltid göra bättre men jag tycker mig vara... som sagt... nöjd.

Linda har åkt tillbaka till Skåne land nu. Det har varit fint att ha henne här. Nu känns det lite tomt. Jag älskar henne på engelska och alla andra språk.


På båten är det som att jag går på en smal planka. Det krävs inte mycket för att trilla av och rakt ner i iskall och smutsig dynga men det krävs heller inte mycket att trilla ner i varmt och kristallklart vatten. Det är väl så det är i hela livet antar jag. Man slungas mellan glädje och sorg. Mellan hopp och förtvivlan. Mellan dur och moll. Usch. För klyschigt. Jag hörde det själv. Just nu är jag glad. Jag känner mig lugn och trygg. Det kommer nog hinna vända många gånger innan... ja säkert innan det är dags för middag. Men jag har börjat vänja mig vid det.

Jag har insett att mitt broderande leder till en del problem. Inga större problem. Inte några världsproblem. Men dock befintliga och för mig påtagliga rätt ofta. Det yttrar sig när jag har en tid att hålla. Något jag ska bege mig och som jag måste hinna till. Som när ett nytt sett börjar på båten och jag måste vara där kvar över. 9 minuter över kan jag börjar fylla i en ny yta i mitt mönster och inser att jag inte kommer hinna klart till jag måste stänga hyttdörren bakom mig och kuta upp.
MEN JAG MÅSTE HINNA!
Jag måste i alla fall ta slut på den tråd som är instucken i nålöglan. Jag hinner. Jag hinner. Och där slog klockan över till 14 över och jag måste skynda mig. Har jag tur hinner jag klart. Hinner jag inte är det som att något fattas mig. Som att jag inte är hel. Nu överdriver jag och det hoppas jag att ni förstår. Men jag tror det kan vara en vanligt fenomen. Att man i vardagen ofta "tävlar" med sig själv.

Jag funderade idag på vilken som var min absolut första audition. Jag minns det som om det var igår samtidigt som det känns som en hel evighet sedan. Känns det inte så med det mesta? Som igår fast en hel evighet sedan? Pure Skill, i Malmö. jag fick en plats. Som igår fast en hel evighet sedan. Ja ni förstår.


  • Dagens tips: Lyssna på P3s podradio. Ladda ner program gratis till ditt iTunes eller skaafa Podradioapplikationen i din iPhone.



Jag var inne på Stagepool och läste i en annonserna. Dethär var vad som krävdes och jag klöktes lite.

Du ska: 
- Vara mellan 18-24 år 
- Ha stor sång och scenvana
- Vara tonsäker 
- Kunna dansa koreograferad dans (men behöver inte vara dansare) 
-Tycka om att stå i rampljuset och gilla publicitet
- Vara glad och ha lätt för att samarbeta


- Vara vältränad och smal och ha ett fördelaktigt utseende 


- Vara beredd att jobba hårt, prioritera och lägga mycket tid på gruppen
- Kunna ge 100%!
- Vara flexibel
- Bo i Stockholmsområdet 
- Tycka om att resa, även utomlands 
- Behärska engelska språket väl
Arvode enligt överenskommelse.


Var går gränsen på när man inte är smal. Var går gränsen på när man inte är vältränad? Var går gränsen på när man inte har ett fördelaktigt utseende?

Ovido - Quiz & Flashcards