Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Sensus Studieförbund

Av Elin Ahlberg - 6 februari 2010 07:05

Tidigt. Tidigt. Men jag vaknade utan av behöva lysna till den extra väckaklocka som Thomas så snäll satt och fibblade med igår kväll. Om i fall att...

Men i fall att inträffade inte och nu sitter jag här redo och klar med nästa en timmer kvar till jag behöver gå. Men hellre på detta hållet.


Sensus Studieförbund har infört HEN. Könsneutralt pronomen. Hon, han eller HEN. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det, om jag känner att det är behövligt. Vad tycker ni? Vad är poängen? Jag menar inte att det inte finns någon. Det jag menar är att jag inte vet vad den är. Himmel vad jag längtar tills någon ger mig en riktigt bra poäng...!

 
 
trollhare

trollhare

8 februari 2010 10:16

Poängen är att det finns människor som inte trivs med att bli kallade för han eller hon, som kanske inte känner att de är killar eller tjejer, utan något annat. Det kallas ofta för intergender eller genderqueer att ha en sån könsidentitet. De som är det har ofta väldigt svårt att bli respekterade, för att folk inte tar deras könsidentitet på allvar. Därför är det bra tycker jag att man får möjlighet att välja själv :)

http://trollhare.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Ahlberg - 3 maj 2010 12:16

Nu är jag igång och bloggar på http://www.elin-louise.alskahelsingborg.se/ VÄLKOMNA! ...

Av Elin Ahlberg - 1 maj 2010 09:59

Nu är det dags. Jag kommer, i alla fall på ett tag, inte skriva på denhär bloggen mer. Där med inte sagt att ni inte kommer kunna följa mig om ni har lust till detta. Jag kommer, på måndag, börja blogga på alskahelsingborg.se. Det hade gjort mig så...

Av Elin Ahlberg - 26 april 2010 08:33

Jag gick upp tidigare än vad jag behövde denna morgon för att hinna ringa två viktiga samtal innan jag beger mig till Göteborg. -Jag är tyvärr inte anträffbar för tillfället men lämna namn och telefon... -Personen du söker är på tjänsteresa och k...

Av Elin Ahlberg - 24 april 2010 14:00

Isa och Liam, min prins och min prinsessa, har sovit här inatt. När jag och Isa, halv elva, till slut väckte det minsta lilla yrvädret startade jag hans dag med frågan:   "Ska du sova hela dagen Liam?" Svaret blev men världen största smile: "...

Av Elin Ahlberg - 22 april 2010 14:48

Min fina Linda. Mina tankar är med dig! Jag älskar dig. Kära stora lillebror har nu införskaffat sig med mycket möda och stort besvär ett sånthäring körkort. Jag är överlycklig och så glad för hans skull. Lite för min egen del eftersom han har l...

Ovido - Quiz & Flashcards