Alla inlägg den 1 april 2008

Av Elin Ahlberg - 1 april 2008 21:06

Väldigt bra dag. Vi tog en taxi in till stan och gick och strosade hela eftermiddagen. Jag fick äntligen köpt mig en gitarr och med nya strängar har vi nu suttit och plinkat i duo. Har hittat en låt som för tillfället klingar i mina öron. Två gitarrer och två stämmor gör att mysfaktorn stiger betydligt. Loucie fick en minishow nu innan vi ska krypa ner och lägga oss. Vi har repat på scen två timmar ikväll och jag inser att det är mycket som sitter men en hel del som måste slipas. Tur tur tur att vi har tio hela dagar helt för oss själv innan vi får våra första gäster. Nu börjar en ny vecka med nya tag. Sista föreställningen som ska göras och sen behöver vi inte få in mer nya moves mellan öronen. Nu ska allt som redan kommit in underhållas och stanna kvar.


Två fina dagar har jag haft. Nästa gång vi är ledig kommer vara dagen före avresedag för alla här. Blandade känslor. Det är så många som jag kommer sakna så otroligt mycket. Men det så det är. Bara att bita ihop. Nothing is forever. Förutom tiden. Den är väl förevigt. Nä men vet du vad. Nu får jag nog gå och lägga mig.

Av Elin Ahlberg - 1 april 2008 12:59

Vi har repat lite idag, jag och Louice. Effektivt och givande faktiskt. Tror det kommer blir precis hur bra som helst detta.


Nu är lunchen över och jag väntar på att mitt sällskap ska bli klara för att åka iväg in till Manavgat och shoppa. Gitarr ska med största sannolikhet införskaffas idag och det ser jag med glädje fram emot. Solen skiner och det är ledig dag med härligt sällskap.


Kan det bli bättre? Nai.

Ovido - Quiz & Flashcards