Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Lite roligt jag hittade!

Av Elin Ahlberg - 25 januari 2010 10:59

Knep för att uppnå din idealvikt:


Använd en billig våg som visar fel.


Väg dig aldrig med blött hår.


Gå på toaletten.


Ta av dig alla kläder. Avlägsna smink, smycken, glasögon och proteser. Klipp naglarna, kläm finnar, raka dig och ta bort vaxet ut öronen.


Sträck armarna ovanför huvudet för att göra dig själv lättare.


Andas ut.


Jag har hållit alla löften jag ämnade att hålla.
Jag har inte begått något brott. Vad jag gjorde var att inte följa lagen.


Dåliga ursäkter när man kommer försent till arbetet.


Jag förlorade mig själv i tankar. För mig var det okänd mark och det tog mig en timme att hitta tillbaka.


Det tog längre tid än vanligt att komma i mina S/M-kläder.


Dåliga ursäkter när man inte kan jobba alls.


Min fru hade sex och jag ville medverka.


Jag har problem med mina ögon. Jag kan inte riktigt se mig själv komma in i dag.


Förstoppning har gjort mig till en vandrande tidsinställd bomb.


Jag har för många problem och jag vill inte att det ska påverka mitt arbete.

Dåliga ursäkter när man sovit på jobbet.


Om jag får mer betalt skulle jag kunna hålla mig vaken.


Jag älskar mitt jobb så mycket att jag vill spara det till senare.


... Amen.


Två studenter, med utmärkta betyg under hela terminen, missade ett viktigt prov på vad enligt dem berodde på punktering mitt ute i ödemarken på deras helgsemester. Det gick in till läraren och bad om att få en chans att göra det en annan dag och klappade sig själv på axeln för sin klyftighet när det satt där med varsitt prov i varsin sal. Efter att ha svarat rätt på första frågan som var värd 5% av slutresultatet vände de sida och upptäckte den andra frågan som var värd 95%. Då satte de dock i halsen.
Frågan löd: Vilket däck?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Ahlberg - 3 maj 2010 12:16

Nu är jag igång och bloggar på http://www.elin-louise.alskahelsingborg.se/ VÄLKOMNA! ...

Av Elin Ahlberg - 1 maj 2010 09:59

Nu är det dags. Jag kommer, i alla fall på ett tag, inte skriva på denhär bloggen mer. Där med inte sagt att ni inte kommer kunna följa mig om ni har lust till detta. Jag kommer, på måndag, börja blogga på alskahelsingborg.se. Det hade gjort mig så...

Av Elin Ahlberg - 26 april 2010 08:33

Jag gick upp tidigare än vad jag behövde denna morgon för att hinna ringa två viktiga samtal innan jag beger mig till Göteborg. -Jag är tyvärr inte anträffbar för tillfället men lämna namn och telefon... -Personen du söker är på tjänsteresa och k...

Av Elin Ahlberg - 24 april 2010 14:00

Isa och Liam, min prins och min prinsessa, har sovit här inatt. När jag och Isa, halv elva, till slut väckte det minsta lilla yrvädret startade jag hans dag med frågan:   "Ska du sova hela dagen Liam?" Svaret blev men världen största smile: "...

Av Elin Ahlberg - 22 april 2010 14:48

Min fina Linda. Mina tankar är med dig! Jag älskar dig. Kära stora lillebror har nu införskaffat sig med mycket möda och stort besvär ett sånthäring körkort. Jag är överlycklig och så glad för hans skull. Lite för min egen del eftersom han har l...

Ovido - Quiz & Flashcards