Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Elin Ahlberg - 26 januari 2010 23:31

När jag gick på syslöjd i grundskolan sa alltid läraren i våra diskussioner att det var väldigt viktigt att lära sig sy på nya knappar på kläder ect då det skulle komma att bli användbar kundskap i vuxenlivet.


- Men tappar jag en knapp på en tröja så kommer jag ju bara köpa en ny.

- Ni behöver inte tror mig nu men ni förstår nog senare.

- Eller hur..


Idag har jag köpt och sytt på fem nya knappar i min kofta...

Av Elin Ahlberg - 26 januari 2010 15:12

- Tänk att jag fyller 18 om 37 dagar.

- Det är helt sjukt.

- Jag har verkligen förtjänat det!

- Det har du. Du har ju kämpat i över 17 år nu.


Samtal över lunch med hembakat knäckebröd!  

Av Elin Ahlberg - 26 januari 2010 09:46

I min sång till dig finns det glada toner i
den har magiska ord och sprudlande melodi.
den berättar om allt som får mig att sväva i det blå.
jag bubblar ut ord om hur du får mig att må.
Jag skriver vers på vers om allt som är du.
Om hur jag vet att föralltid kommer vara som nu.
Hur du ger allt en syster kan tänkas ge.
hur du låter mig gråta och sedan får mig att le.

Ovido - Quiz & Flashcards