Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Elin Ahlberg - 6 januari 2010 12:23

Trodde på fullaste allvar att jag inte skulle överleva nattens sjukresa. Fy nedrans vad jag har varit dålig. Nu hoppas jag att kulmen är nådd och att vi går mot bättre tider då jag börjar jobba på fredag. Hm...


Idag och imorgons schema ställs in. Garanterat. Här ska det inte lämnas huset. Finrexin (HIMMEL) får överdoseras och apelsinerna i fruktskålen ska konsumeras. Och kaffe, givetvis kaffe.


Jag har precis invigt min nässköljare. Magiskt skönt. Varför har jag inte provat denna underbara uppfinning tidigare? Ny drog, helt klart.


Ju sämre chef desto sjukare anställda. Dåliga egenskaper hos en chef kan vara autoritär, oärlighet och undvika kontakt med de anställda. Missnöje med chefen ökade risken för hjärtinfarkt med 25 procent på tio år. Goda egenskaper är att vara inspirerande, stödjande och bra på att deligera...


...


Rökning är en stark varningsignal för demens senare i livet.

Ovido - Quiz & Flashcards