Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Elin Ahlberg - 3 januari 2010 11:43

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag fick mitt första sångjobb i Sverige.
Höll du några av dina nyårslöften?
Nej, men jag kämpade tillräckligt.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej. Men blev gravida.
Dog någon som stod dig nära?
Nej.
Vilka länder besökte du?
Danmark, Finland.
Vad var din största framgång 2009?
Att jag fått jobb.
Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
1:a januari. Då låg jag på bryggan i Blekinge och solade mig i ett vindstilla vinterland.
Största misstaget?
Att jag inte släppte taget om visa saker tidigare.
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hela våren bestod av återkommande influenser. Apelsin!
Bästa köpet?
Min mac och mitt lilla hemmastudiokit.
Vad spenderade du mest pengar på?
Dator, kort därefter kommer kaffe i Stockholm och Helsingfors.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla positiva ord om min musik.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Fyra Bugg och en Coca Cola...
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare.
Vad önskar du att du gjort mer? 
Skrivit fler låtar.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Skjutit upp saker.
Hur tillbringar du julen?
Jag jobbade. Men jag hade en mysig jul med mina härliga kollegor.
Blev du kär i år?
Oh, ja, många gånger.
Favoritprogram på TV?
Skavlan.
Bästa boken du läste i år?
Veronika bestämmer sig för att dö.
Största musikaliska upptäckten?
Melody Gardout.
Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jag önskade mig inget men fick ett överraskningskalas av min släkt!
Något du önskade dig men inte fick?
Eftersom jag inte önskade mig något...
Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jag jobbade och blev gratulerad på scenen.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag kom igång mer med min musik.
Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Bekväm och varm. Raggsockar, strumpbyxor och jeanskjol.
Vad fick dig att må bra?
Sjunga.
Vem saknade du?
Mina gudbarn som jag inte hunnit träffa så mycket.
De bästa nya människorna du träffade?
Mina kollegor på jobb.

Av Elin Ahlberg - 3 januari 2010 10:51

Jag är så himla glad för mina tjejer. Igår var jag, Linda och Madeleine och åt i Helsingborg. Cajsa saknades dock men det kan inte alltid klaffa med alla.


Idag ska det åter in till Helsingborg och mysa med Thea. Och hela nästkommande vecka är fullsmockad fram tills jag åker tillbaka på fredag.  


Härligt!


Imorgon har jag ett spännande möte. Berättar mer sen.

Ovido - Quiz & Flashcards