Alla inlägg under december 2009

Av Elin Ahlberg - 11 december 2009 12:46

Igår hade vi en bra kväll på scen. Jag tror vi har kommit upp till en ny nivå i vårt sätt att arbeta tillsammans. Det har alltid varit bra men nu blir det bättre. Det är väl bra?


Vädret ute är kallt som poker men krispigt och min promenad var underbar.

Nu kom Moa och Morgan och håller mig sällskap.


Jag har hittat ett nytt favvoband. The Baseballs. De gör om aktuella låtar i gammalt stuk och det är helt fantastiskt. Varm rekommendation.


Så pendling mellan Skavlan och The Baseballs och då är fredagen fram till rep klockan fyra räddad.

Av Elin Ahlberg - 10 december 2009 16:41

Jag vet att det är sent påkommet. men bättre sent än aldrig. Man kan ju koppla ihop iPhone med datorn och där kunna surfa via det nätet! Himmel... igen. Det lägger jag till i föregående inläggs lista.

Av Elin Ahlberg - 10 december 2009 13:01


Jag har överlevt reptiden. Det har varit svårt att hålla käften och inte göra någon som gör att man tänder eldar. Nu har vi 16 dagar på båten framför oss. Det känns jobbigt samtidigt som jag på något sätt är avdomnad och inte kan ta in det. Himmel vilken tur att...


... Jag har Morgan, Mioa och Laura som är så duktiga!


... Agnes kommer på onsdag och myser med mig i en kryssning.


... Att det finns café Brasco i Sthlm och Marina i Helsingfors med internet.


... Att vi har gym och piano på sjöfartshotellet.


... Att jag har jobb.


... Att jag ska jama med Rasmus på måndag.


... Att jag har med mig min lilla studio.


... Att Mioa och Morgan har och ska spela in mina låtar så fint.


... Att det finns obegränsat med frukt i mässen.


... Att det snart är Lucia och att det ska luciafikas hos Laura.


... Att det blev rätt så många punkter på den här listan.

Av Elin Ahlberg - 8 december 2009 08:27

Tidigt, för tidigt för vad min kropp och själ är van vid. Trots detta vaknade jag innan klockan ringde och hade inte ro till att ligga kvar. Nu är väskan packad, jag sitter och funderar på om jag ska bege mig ner och käka frukost och sedan dra min fruktansvärt tunga väska ner till terminalen för att gå på Mariella och fantastiskt rep i två dagar.


Le, äta frukt och hålla käften.


Det var min plan förra repet också men jag lyckades inte hålla det till hundra procent. Jag kan inte hålla tyst om jag tycker något är fel. Undra just om det är en bra eller en dålig egenskap? I just detta sammahanget tror jag tyvärr att det alltid utan undantag är fel...


FRUKOST!

Av Elin Ahlberg - 7 december 2009 11:15

Från någon mysiskt plats kom energi klockan elva en söndagkväll. Jag hade så mycket sprudel i kroppen att jag och min kära vän Morgan gick ner till gymmet och lekte av oss i en timme. Grymt bra gym. Dit ska vi gå fler gånger!

Jag ställde klockan för att promenera ner till hotellfrukost och sedan kröp jag ner under täcket igen. Snart måste jag dock börja dagen och ge mig ut på jakt efter nya dansskor då mina tragiskt nog gick sönder på helgen. Tusan.

Ha en fin dag där ute.

Av Elin Ahlberg - 6 december 2009 12:29

Nu är det tack och lov över för oss här på Amorella. Jag vill aldrig mer jobba på en båt jag inte kan komma av. Nu ska jag och Moa spela in lite av mina låtar och sedan hoppar vi av ikväll. Ledig två kvällar som kommer spenderas på Scandic och sedan är det rep och julperiod som börjar. DECEMBER!

Av Elin Ahlberg - 1 december 2009 10:30

Nu så börjar nedräkningen till julafton.


Styvpappas födelsedag idag. Jag och mor ska iväg och inhandla gåva och sedan far jag till Helsingborg med Agnes och myser. Och ikväll är det dags för födelsdagsmiddag på Le Cardinal med familia.


Jag tycker jag hinner med det mesta av vad jag ska hinna med vilket känns otroligt skönt. Imorgon är sista dagen så då får jag gå upp tidigt för att förlänga hemvistelsen.


Duschen och göra ve mig och sedan börjar dagen på riktigt.

Ovido - Quiz & Flashcards