Alla inlägg den 21 december 2009

Av Elin Ahlberg - 21 december 2009 12:08

Om vi tänker oss att vi ska baka en kaka. Vi kan tänka en sockerkaka. Det tycker jag ändå vi kan kosta på oss. Vi köper socker, vaniljsocker, bakpulver, margarin och lite vetemjölk. Men vi glömmer köpa mjölk. Väl hemma inser vi att vi bara har gammal sur mjölk i kylskåpet och tänker "äsch det kan ju inte märkas". Vi bakar den i ugnen och låter det stå ett par minuter på diksbänken för att svalna. En vass kniv skär sakta genom kakan och vi får fem bitar och vi sätter genast tänderna i en av dem. Precis vad vi kunde tänka oss. Den biten och givetvis resten av kakan smakar illa. Vad jag vill ha sagt med det här? Att alla barr gör tillsammans höstacken. Att jag är trött på att det alltid finns ett problem som gör att det inte går att samarbeta. Att livet sällan är fullt och fast rättvist.

... vi repade idag.


Jag har varit och handlat en klockren julklapp som jag knappt kan vänta med att ge. Det var en kall promenad dit men det var värt varenda steg. Nu sitter jag med Moa, Emil och Morgan på Marinan och jag ska beskåda denna laddning av junk även kallad Ullared.


Igår var en väldigt fin och mysigt dag. Jag, Moa och Morgan tog bussen in till stan och handlade garn på Panduro och sedan blev det lussebullsfika på Kungtornet. Underbart! En lagom snabb och faktiskt njutningsfull promenad via söder och till båten. Blev en rätt ordentligt tur. Kallt men skönt. Väl tillbaka i terminalen hann jag med en minifika med Rasmus och sedan lite "umgåsning" med Johan. Sist gymmet och sedan började jobbkvällen!

Ovido - Quiz & Flashcards