Alla inlägg den 19 december 2009

Av Elin Ahlberg - 19 december 2009 16:45

Julgranar är så dyra. Kan vi inte köpa en vanlig gran istället?


Det finns en sjukdom som lätt sprider sig här på båten och har visat sig vara kronisk och dirket farlig för innehåll av dagar. Den kallas Latmasken och tar sig form värst på morgonen som här nu infinner sig efter tolv på dagen endast de dagar man är i Finland.


Man vill men man orkar inte.

Man kan men man orkar inte.

Man borde men man orkar inte.


Jag har lyckats tygla detta och GÖR men orkar inte. Det tycker jag är en fin prestation i sig. Idag har jag verkligen trotsat till vad som till min stora glädje blev en helt underbar dag. Jag tog mig upp vid halv elva och begav mig in till stan i hopp om att inte tappa mina tår pga av bitande kyla. Hittade världens finaste julgåva till Riina och tog sedan tunnelbana (!!!) till Hertoniemi. Efter en halvt engagerad insats till att ladda in alla giggrejor i taxin som kom och hämtade Jukka fick jag gott kanelkaffe och musik spelade växlandes upp. Min låt. Riinas låt. Min låt. Riinas låt. :) Hon är magiskt duktig och jag blir på ett kärleksfullt och glädjande sätt avis på hennes fina musik och Jukkas härliga arr på alltihoppa. Jag vill ha det så. Jag vill ha en toppenlägenhet med spiraltrappa ner till studiohimlen. Someday!


Vi har efter ikväll gjort 5 av 8 resor vilket betyder att snart börjar julmys och sedan är det slut. Stockholm på julafton. Avgår från hamn redan klockan två vilket gör att våran inplanerade jullunch hos Moa och Emil blir utbytt mot fika i gamla stan. Något ställe måste ha öppet? Åbo den 25! Ska bli skoj att se denna omtalade och Vikinglinesanställdsfyllda stad.


Jag borde inte gå ner i gymmet idag utan stanna i hytten och vila. Vi får se hur det går. Gymträning är immun mot sjukdomen Latmasken. Vilken himla tur!


Jag önskar er en fin lördag!

Ovido - Quiz & Flashcards