Direktlänk till inlägg 24 december 2009

En annorlunda jul.

Av Elin Ahlberg - 24 december 2009 13:24

Det har varit upp och ner de senaste dagarna. Igår, lillejul, var en mysig och lugn kväll på scen. Vi passade på att sjunga alla låtar vi ville sjunga och njöt faktiskt av att båten nästan ekade. Idag har vi fyllt på till bredden. Kvällen avslutades dock med bråk med husbandet. Det är sällan jag står och diskuterar med någon för jag orkar sällan trots att jag ibland känner att jag har fullt och fast rätt. Vi har bett dem att inte röka i korridoren och i deras hytter. (att det ens ska behövas sägas är helt sjukt men nåväl). Igårkväll gick jag förbi när jag skulle gå och lägga mig. Jag sa inget. Jag tänkte att jag får väl helt enkelt gå till kryssningsvärden så får de lösa det. Då började de diskutera det med mig och var så oförskämda och rent ut sagt elaka. En stod med sin systemkamera och tog foto. Jag var så arg så jag kokade med lyckade behärska mig och förklara. Efter stängde jag dörren till mig hytt och bröt ihop. Det var inte en bra kväll att ta det på och jag blir ledsen över hur människor kan vara så själviska. Att rökare begär att jag ska stå ut med att min hytt luktar rök och att jag ska ta en längre och annan väg så att han ska kunna stå där och förpesta. Det är till och med rent ut sagt olagligt. Det är inte ofta jag går till kryssningsvärden och "skvallrar" men ju känns det tyvärr inte som att det finns något annat val. Håller ni inte med mig? Rökare och ickerökare?

Så nog om elakheter och tråkiga ting.


Idag har varit en fin julafton hittills. Vi steg upp i hyfsad till och tog oss in till Gamla stan. Hittade ett mysigt litet fik som hade öppet och mumsade i oss gott kaffe och dylikt. Roliga och smått konstiga samtalsämnen som bidrog till många skratt. Jag har härliga kollegor. Nu väntar jag med kurrande mage på att middagen ska börja serveras och sedan börjar vi jobba redan klockan halv sex ikväll.


Krrama varandra!

 
 
Ingen bild

sJ

24 december 2009 19:47

God jul Elin, önskar jag innerligt att du har en fantastisk ferie.

 
Ingen bild

kuddkrigare

24 december 2009 23:44

Ja, detta blev faktiskt en annorlunda jul. En ovanligt friktionsfri sådan. Men inte för dig tydligen.
Rökare kan hoppa och skita. Hoppas bara att de inte tar energi från dig. Låt inget sänka ditt humör.
Men tänk också på att det psykologiskt smartaste att göra mot dem är att argumentera på ett så trevligt sätt (oavsett hur otrevliga de är tillbaka) att det får dem att känna sig som riktiga skithögar. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Ahlberg - 3 maj 2010 12:16

Nu är jag igång och bloggar på http://www.elin-louise.alskahelsingborg.se/ VÄLKOMNA! ...

Av Elin Ahlberg - 1 maj 2010 09:59

Nu är det dags. Jag kommer, i alla fall på ett tag, inte skriva på denhär bloggen mer. Där med inte sagt att ni inte kommer kunna följa mig om ni har lust till detta. Jag kommer, på måndag, börja blogga på alskahelsingborg.se. Det hade gjort mig så...

Av Elin Ahlberg - 26 april 2010 08:33

Jag gick upp tidigare än vad jag behövde denna morgon för att hinna ringa två viktiga samtal innan jag beger mig till Göteborg. -Jag är tyvärr inte anträffbar för tillfället men lämna namn och telefon... -Personen du söker är på tjänsteresa och k...

Av Elin Ahlberg - 24 april 2010 14:00

Isa och Liam, min prins och min prinsessa, har sovit här inatt. När jag och Isa, halv elva, till slut väckte det minsta lilla yrvädret startade jag hans dag med frågan:   "Ska du sova hela dagen Liam?" Svaret blev men världen största smile: "...

Av Elin Ahlberg - 22 april 2010 14:48

Min fina Linda. Mina tankar är med dig! Jag älskar dig. Kära stora lillebror har nu införskaffat sig med mycket möda och stort besvär ett sånthäring körkort. Jag är överlycklig och så glad för hans skull. Lite för min egen del eftersom han har l...

Ovido - Quiz & Flashcards