Alla inlägg den 4 juli 2008

Av Elin Ahlberg - 4 juli 2008 21:48

Trodde inte vi kunde få en bättre showkväll än gårdagens samma vecka men idag överträffades den.


Ministars där jag var programledare. Hur kul som helst!

MIN POPUP! Hur kul som helst! Jag njöt!!! Så himla kul! jag vill vara med i en musikal! Jag måste!


Show!!! hur kul som helst!!!


Wihi!


Jag är glad!


Ikväll blir det utgång!

Av Elin Ahlberg - 4 juli 2008 19:42

Om ca 30 minuter sjunger jag Good morning Baltimore i skoluniform på scen! :) WIHI!

Av Elin Ahlberg - 4 juli 2008 08:12

Igår hade jag en perfekt showkväll. Barnföreställningen gick väldigt bra. Varmt som attan men alltid kul! Mycket barn och alla var helt inne i det.

Jag sminkade mig med svart och vitt helt själv för första gången. Haha, det måste låta konstigt men smink är något som jag verkligen har haft major problems med. Jag har aldrig varit sådär megaförtjust i smink och sånt så det faller inte sig alls lika naturligt som det gör hos Louice. Hon är alltid magiskt fin!


Föreställningen gick hur bra som helst. Givetvis fanns där missar som jag gärna hade varit utan men bortsett från det hade vi väldigt skoj. Efter Latenight var där mycket folk kvar som kom fram och ville prata och ha autograf. Det ger mig så mycket energi att få bara en kram från en glad och imponerad liten jänta eller gutte.


Idag är det ministars som gäller. Ser med måtta fram emot eftermiddagens rep men tycker mest att det känns bra.


Vad jag däremot ser fram emot megamycket är kvällens popup. Jag kommer köra en ny som jag aldrig gjort.

Good morning Baltimore

från

musikalen Hairpray

kommer passa perfekt till aftonens musikalinspirerade föreställning. Det är så kul med popup då jag innan show får möjlighet till att sjunga något som jag verkligen valt och som jag vill själv. Det får mig verkligen att utvecklas. Vi har popup innan var fjärde show eftersom vi kör rullande schema. Nu har jag bestämt mig för att sjunga en ny låt så gott som varje gång. Om det finns tid till att repa in en ny varje vecka. Mitt lager av val har i ella fall expanderat märkbart med tanke på att jag inte hade en enda låt att sjunga när jag kom hit.


Nu funderar jag på att lägga mig en stund vid poolen innan vi kör in till jobb vid lunchtid.


Peace out!

Ovido - Quiz & Flashcards