Alla inlägg under december 2008

Av Elin Ahlberg - 19 december 2008 09:39

Igår var en seg och faktiskt lite tråkigt dag. Jag gjorde inte många knop och kände mig på kvällen väldigt rastlös och slapp. Inte bra. Men jag orkade verkligen inte göra något. jag fick ställa in mina planer för att jag inte hade ork. Fysisk ork. Skönt när man i alla fall inser det och lyder kroppen.


Idag ska jag in och träffa Rebecca i Helsingborg. Mysigt. Sedan går jag upp till Madeleine uppe på Olympia och spenderar kvällen där. Mysigt. Kommer nog bli en fin dag. I övermorgon åker jag till Teneriffa.


Nu hoppar jag in i duschen. Min planerade morgontur får ställas in då det regnar!!!

Av Elin Ahlberg - 18 december 2008 10:33

Igår hade jag det mysigt med mina två kusiner och min gammelfaster. Jag ska nog skriva ett brev till henne och tacka.


Nu har vi lille Liam busfrö nummer ett här. Han gick in på mitt rum och hans första spontana reaktion var "Fy vad stökigt här är inne". Haha, så nu ska jag städa mitt rum.


Jag håller på att öva in fyra låtar jag ska sjunga den 30.

Av Elin Ahlberg - 17 december 2008 10:28

Fin kvällfika igår som var himla mysig.


I morgon beger jag mig nog neråt Ystad för att få titta på ABBA showen där. Ska bli superskoj att se. Verkligen.


Idag blir jag hämtade 12:00 av min kusin för att ta oss till Helsingborg och luncha med vår kära faster Brita!


Snart är det jul och jag beger mig från landet på söndag :)

Måste vara på flygplatsen senast halv sju på morgon. Oo, måste bege oss härifrån kvart över fem. Oo.. :)

Av Elin Ahlberg - 16 december 2008 09:52

Jag kunde inte släppa min Stieg Larsson-bok. jag låg uppe och läste till klockan ett tills jag tvingade mig att lägga från mig boken. Så spännande!


Nu sitter jag med lite yoghurt och väntar på Agnes för min dagliga morgonpromenad. Mycket roligare med sällskap och speciellt med sällakp från Agnes. Det är dimmigt och mörkt men vad gör det. :)


Idag ska jag posta brevet!

Av Elin Ahlberg - 15 december 2008 17:22

Nu har Agnes kommit hem. Så fin dag vi har haft. Vi sbörjade med att gå ut och gå, hon försov sig så jag fick stå och plinga på dörren i tio minuter... hihi.

Vi gick långa Gluggstorp och sedan åt vi frukost med gott kaffe. Körde sedan in till Landskrona som faktiskt börjar bli riktigt mysigt och åt lunch och strosade lite.

Nu sitter jag och dricker kaffe och har det mysigt med Louice över msn. SAKNAR HENNE!

Men snart åker jag. Dhani åker imorgon. Vi hinner träffas på ön två dagar.

Av Elin Ahlberg - 14 december 2008 14:02

Igår var helt fantastiskt kul. Gustav Adolfs kyrka är underbar och Anna Lotta och Göran, GRYMMA! Så avslappnad och fin stämning.

Jag svävar fortfarande.

Idag började jag dagen med lång promenad och nu sitter jag och pysslar lite med mina låtar till ett speciellt ändåmål. :)

Ikväll åker jag in till fader min och myser lite.

Innan det är det ytterligare en konsert i kyrkan.

En nya vecka börjas återigen imorgon!

Av Elin Ahlberg - 13 december 2008 11:01

Åå det ska bli så underbart att sjunga idag. Jag längtar verkligen till klockan slår 16:00. Det är sånna här dagar som jag mår allra bäst på.

Tittar igenom klipp från igår och inser hur bra vi var. Det är kul när det känns så. Otroligt utvecklande för mig. På många plan. Nästa vecka har jag bra schema. Roliga saker att göra och underbara människor att träffa.

Nu måste jag fixa det sista!

Hoppas ni får en fin lördag!!!

Av Elin Ahlberg - 12 december 2008 11:52

Oo, vad roligt det var att sjunga på Sturup idag. Det gick så bra så bra så! Kontra rules!


Imorgon är det dags för att sjunga i Gustav Adolfs kyrka i Helsingborg. Även det kommer bli hur kul som helst! Jag älskar att sjunga i kyrkan och har verkligen saknat det! AnnaLotta Larsson är grym och jag ser fram emot att köra bakom henne.


Nu ska jag snart ut och ta mig en lång promenad innan jag sätter mig och övar framför pianot.


Hepp!

Ovido - Quiz & Flashcards