Alla inlägg den 23 november 2008

Av Elin Ahlberg - 23 november 2008 15:03

Det fanns många fina dikter i boken jag hittade på café Ebba och fick betala fem riksdaler för.


Allt kan du få om du vill men vad vill du?

Månen plockar jag ner.

Du får allt vad du ser,

men när du fått vad du vill vill du ha något annat.

Du har så konstiga nycker,

jag vet snart inte vad du tycker.

Du går jämnan och önskar och önskar.

När du fått vad du vill

räcker det inte till.
Och fast vi har det undarbart

tröttnar du nog snart,

för

när du har fått vad du vill vill du alls inte ha vad du får.

Av Elin Ahlberg - 23 november 2008 11:11

Jag har drömt mycket dessa två sista nätter.

Jag drömde att jag var på konsert och hon sjöng en av mina låtar. Hon sa att hon skrivit den. Jag satt i publiken och kunde inte göra ett skit.

Jag drömde jag åter jobbade på Sunwing och det var en brand i ladan där vi bodde. Alla mina saker brann upp. Sofia, min chef, försökte trösta mig men det gick inte. Någon som har någon idé på vad dessa drömmar kan betyda?


Det var drömmar. Nu till verklighet.


Igår var jag på studentsittning i Helsingborg. Jag sjöng med gruppen jag är med i och fick därför vara med på själva sittningen om jag ville. Det kan ju vara lite spännande, tänkte jag. Det var det. mycket snappsvisor och hög nivå på hela kvällen. Mycket trevligt sällskap vid bordet och det var en fin kväll.


Idag började jag dagen med att ta en lååångpromenad innan frukosten. Solen sken och den närmsta biten av världen är fortfarande snötäckt. Underbart.


Nu dricker jag kaffe och övar på mitt repmaterial givevis.

Nu har han åkt.

Ovido - Quiz & Flashcards