Alla inlägg den 20 november 2008

Av Elin Ahlberg - 20 november 2008 09:11

Igår åt jag och Thea på ett ställe inne i stan med heter Ebbas. Det är en gammal 60... 70... 60-tals? - café men världen häftigaste inredning.

Vi gick upp på loftet och där hade de massa roliga böcker och tidningar får mitten på 1900-talet och där omkring. Jag hittade små visböcker och köpte två. Så fina dikter som jag nu funderar på om jag ska tonsätta. Det hade varit skoj.


På lördag kommer jag gå på sittning. Studentsittning och frågar mig själv lite diskret vad jag kommer ha där att göra. Ska sjunga med kören och därför blev jag tillfrågad. Kommer bli konstigt men säkert trevligt.


Nu ska jag dricka kaffe och vänta på att Maria kommer hit för att repa och sedan ska vi gå ner och hämta mitt repmaterial som förhoppningsvis ligger på posten. JA!


Även denna dag kommer nog bli fin! Med största sannolikhet.

Ovido - Quiz & Flashcards