Alla inlägg den 7 juni 2007

Av Elin Ahlberg - 7 juni 2007 09:39

Jag vill så gärna rensa i mina lådor och tömma ut allt gammal slit. Det hänger lite över mig. Jag ska snart ta ta i det. Det tråkiga är att anledningen till att jag inte slänger är för att jag inte har möjlighet till att inskaffa nya fräscha grejer för tillfället. Men om jag bara slänger det utan att tänka så måste jag ju skaffa nytt. Kanske borde prova det. Fick ett boktips av min smarta Thea


Rensa i röran men Feng-shui


Låter som en bok jag borde läsa.

Av Elin Ahlberg - 7 juni 2007 09:18

Helt plötsligt, när jag tror att jag har allt under kontroll och att allt är bestämt, händer det en helt oväntad grej. Nu får tanksystÄmet börja om från noll igen och skanna igenom varenda lite fundering. Det är väl såhär det är att vara vuxen, eller att inte vara barn längre i alla fall.

Att gå i skolan och ha allting uppskakat framför mig är verkligen inget jag saknar men ibland kan jag tänka tillbaka på det och känna att det fanns en trygghet då som jag nog aldrig kommer hitta på samma sätt igen. Nu får jag försöka finna ro på att annat vis vilket i och för sig är spännande och utmanande.

Att ha för mycket att välja mellan kan ibland vara svårt men att istället tänka att jag är lyckligt lottad och att jag har det så bra gör att jag kanske kan se det lite mer objektivt.

"Du har ju det så himla bra, vet du det?"

"Ja jag vet..."


Ovido - Quiz & Flashcards