Alla inlägg den 4 november 2007

Av Elin Ahlberg - 4 november 2007 09:10

Igår befann vi oss hos Hariett, brudar från jobb plus några till.

Ämnet - Sex.

Få ämne utlöser skratt i stora mänger och prat från höger och vänster som just detta.

Det var värden i fråga som höll i undervisningen och hon var verkligen toppenduktig.

Erfarenheter delades och diverse attiraljer lovordades.

Ja, det kan tänkas att kvällen var inget annat än perfekt. Men icke. Sekunden efter min entre fäster jag ögonen på mig största sträck.

KATTER!

Jag har stark kattallergi och klarar knappt av att vara i samma rum som dem. Därav mina extremt uppsvullna och groteskt röda ögon som gjorde att jag såg kalasnitad ut.

Väl ute, väntandes på taxin, insåg jag att jag itne skulle klara av en utgång. Det var bara för mig och Marie att pallra oss in till lägenheten igen. (Tur var det av olika anledningar).

Nu sitter jag här på jobb. Jepp det är söndag, jag är ledig men jag befinner mig på jobb klockan nio en söndag. Tack vare pågatågen via Teckomatorp som igår slutade gå 21.39 och idag går hem varannan timme.

Nu väntar jag i och för sig på att åka till Malmö. Så jag sitter här men mina rara arbetskamrater och gör inte ett jotta.

Jag längtar hem till min säng!


Ovido - Quiz & Flashcards